Mercedes от 1964 г. работи като такси в Берлин

Неговият водач е на скромната възраст от 79 години

0404
2017

Реставрирани класики, които изглеждат като излезли от шоурума, oбикновено са звездите по ретро ралитата. При героите на нашия разказ обаче случаят е съвсем друг. Ралф Вернер е таксиметров шофьор в Берлин от 1969 г. – и почти през цялата си кариера се доверява на един и същ Mercedes-Benz 190D. Верният Benz е изминал над 1 млн. километра. Берлинчанинът е на мнение, че достойният олдтаймер трябва да има видими следи от употреба, дължащи се на безброй километри по асфалта. „И аз имам патина“, казва с усмивка 79-годишният мъж и се качва на своя обичан Mercedes 190D с прякора Непомук (бел.ред. – от името на Свети Йоан Непомуцки).

Изчакваме подгряването на свещите за няколко секунди и след това дизелът „от каменната ера“ запалва – уверено, както почти всеки ден. „Малката перка“ е „евридейка“ – Вернер почти всеки ден си вади хляба с нея. Всъщност Mercedes-ът с меки плюшени седалки и голяма радиаторна решетка слиза от конвейера през 1964-а, 5 години преди Ралф да започне да работи като таксиметров водач. Докато шофьорът кара своето съкровище със скромните 55 к.с. из Берлин, обикновено минувачите вдигат палци нагоре в знак на одобрение. „Леле, жестоко“, възкликва дама на тротоара и вади мобилния си телефон за снимка. „Той още се движи!“ Да, това е малко чудо. Ветеранът е „обиколил“ около 25 пъти земното кълбо.

Тайната на дълголетието на този Benz се крие преди всичко в простата техника на неговия предкамерен дизелов двигател. В сравнение с днешните агрегати, работещи на принципа на самовъзпламеняването, моторът е мноооооооого тромав – но за сметка на това и доста по-издръжлив. За диагностика тук нямате нужда от OBD-уред – разбирате веднага къде е проблемът. „Мога да ремонтирам всичко по колата“, хвали се Вернер, който има образование за шлосер. Налагали са се и някои закърпвания на каросерията – но като цяло Непомук изглежда доста свежо.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин