Базов модел – това звучи като оферта на промоция. Но не и при Mercedes – за да влезеш в света на новия Е-клас Т-модел трябва да приготвиш минимум 97 000 лева. А когато добавите и някои екстри, цената лесно набъбва с няколко десетки хиляди отгоре: и така нашият тестови автомобил на финала излиза почти 125 000 лева. За равностойността на тази сума в средата на 90-те е можело да си купите S 420 – да, „дебеланкото“, който не влизаше във вагоните на влаковете, при това с мощния V8 и 279 к.с.
Базовият бензинов агрегат е достатъчно мощен за Е-клас
Е-клас не може да се сравнява с него – в най-евтината модификация клиентите трябва да се задоволяват с 2-литров бензинов мотор. 4-цилиндровият агрегат развива 184 конски сили благодарение на турбо и „активизира“ 300 Нм при едва 1200 об/мин – което обещава съвсем спокойно придвижване. И голите цифри не лъжат – машината действително предпочита комфортното „носене“, но въпреки това не създава усещане, че е твърде немощна. Все пак в комбинация с 9-степенния автоматик комбито ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди и достига максимална скорост 231 км/ч. А това съвсем не са лоши постижения за автомобил с тегло 1,8 тона.
При натоварване двигателят става доста лаком
Benz-ът се държи стабилно на пътя, въздушното окачване (3700 лева) „изглажда“ успешно неравностите. А това, което достигне до интериора, бива „филтрирано“ от дебелата тапицерия на комфортните „кресла“. Но нека се върнем на задвижването – защото от него имаме не само позитивни впечатления. Двигателят звучи доста шумно, когато го пришпорите. А на фона на прекрасния фино изпипан интериор това не изглежда добре. С тази кола е по-добре да не настъпвате здраво газта и да се носите спокойно. Така и разходът ще бъде приемлив: с „галене“ на десния педал консумацията при нашия екотест беше около 7 л на 100 км… но на финала, когато комбинирахме и по-бързо каране, разходът се вдигна до 8,9 л – или с 44% повече в сравнение с обявените от производителя 6,2 л!
Това е жалко, тъй като по отношение на динамичното шофиране този Benz има какво да предложи. Въпреки комбинацията от сравнително ниска мощност и високо тегло атакуването на завоите доставя удоволствие, а прецизното кормилно управление ни кара да забравим „гуменото“ усещане при по-старите модели на „звездата“.
Данни на автомобила | Mercedes |
Модел | E 200 T-модел |
Mотор | 4-цил., турбо |
Разположение | отпред надлъжно |
Клапани/разпределителни валове | 4 на цил./2 |
Задвижване на разпределителните валове | верига |
Работен обем | 1991 cм³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 135 (184)/5500 |
Нм при об/мин | 300/1200 |
Макс.скорост | 231 км/ч |
Трансмисия | 9-степ. автоматична |
Задвижване | задно |
Спирачки пр./задни | дискови/дискови |
Гуми на тестовия автомобил | пр. 245/45 R18/з. 275/40 R18 Y |
Модели гуми | Dunlop Sport Maxx RT2 |
Размер гуми | пр. 8 x 18″/з. 9 x 18″ |
Емисии CO2 | 138 г/км |
Разход | 7,8/5,2/6,2 л |
Тестов разход | |
Спортен разход | 11,4 л/100 км |
Тестов маршрут | 8,9 л/100 км |
Икономичен разход | 7,3 л/100 км |
Обем на резервоара | 50 л/А95 Н |
Хладилен агент | R1234yf |
Шум при преминаване | 73 дБ (A) |
Прикачен товар със/без спирачки | 2100/750 кг |
Обем на резервоара | 640-1820 л |
Дължина/широчина/височина | 4933/1852–2065/1475 мм |
Цена на тестовия автомобил | 125 000 лева |
Измерени стойности | Mercedes |
Ускорение | |
0–50 км/ч | 2,7 сек |
0–100 км/ч | 8,5 сек |
0–130 км/ч | 14,5 сек |
0–160 км/ч | 22,9 сек |
Доускорение | |
60–100 км/ч | 5,0 сек |
80–120 км/ч | 6,6 сек |
Тегло/пол.товар | 1841/534 кг |
Разпределение на теглото отпред/отзад | 50/50 % |
Диаметър на завой наляво/надясно | 11,6/11,5 м |
Спирачен път | |
от 100 км/ч студ. | 35,9 м |
от 100 км/ч топли | 35,2 м |
Шум в интериора | |
при 50 км/ч | 56 дБ (A) |
при 100 км/ч | 63 дБ (A) |
при 130 км/ч | 67 дБ (A) |
Тестов разход – CO2 | 8,9 л – 211 г/км |
Пробег | 560 км |
Извод
Не, дори и в базовата си версия Е-клас Т-модел не е достъпно комби, дори и за стандартите в Западна Европа. С най-слабия си двигател обаче машината се движи съвсем прилично.