Пазарът на автомобили в Германия отново тръгва нагоре – а регистрациите на бензинови модели растат. Броят на електромобилите също набъбва, но при Plug-in хибридите се наблюдава сериозен спад.
В Германия се продават (или по-точно – доставят?) все повече автомобили. През април 2023 г. тамошният КАТ (KBA) отчита точно 202 947 нови регистрации – с 12,6 процента повече спрямо същия месец на предходната година. Така тенденцията на все повече продажби на служебни автомобили, започнала през първото тримесечие на 2023 г., продължава. Все още най-популярни остават моделите на двигател с вътрешно горене, особено бензиновите, които отново отбелязаха приличен ръст.
До края на април тази година в Германия са били реализирани почти 869 800 нови автомобила, което съответства на увеличение от осем процента спрямо първите четири месеца на 2022 г. „Възстановяването на пазара на нови автомобили продължава, след бавен старт на годината сега виждаме устойчив подем“, казва Питър Фус, автомобилен експерт в консултантската фирма EY, цитиран от портал kfz-betrieb.de.
Основната причина за подема е увеличеното предлагане на чипове, което парализира автомобилната индустрия за дълго време. Междувременно производството се е увеличило значително почти навсякъде и много производители в момента изпълняват натрупаните си поръчки.

Въпреки положителната тенденция индустрията е далеч от излизане от кризата: според Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) са регистрирани с около една четвърт по-малко автомобили в сравнение със същия период на 2019 г. (-27 процента; 1,19 милиона автомобила).
Основната причина за подема е справянето с недостига на чипове, който парализира автомобилната индустрия за дълго време. Междувременно производството се е увеличило значително почти навсякъде и много производители в момента намаляват натрупаните си поръчки.
Въпреки положителната тенденция индустрията е далеч от излизане от кризата: според Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) са регистрирани над една четвърт по-малко автомобили в сравнение със същия период на 2019 г. (-27 процента; 1,19 милиона автомобила).
37,7 процента (76 519 броя) от регистрираните през април нови автомобили са с бензинови двигатели, като броят им се е увеличил със 17,7 процента спрямо същия месец на миналата година. Дизеловите леки автомобили (36 138) бележат ръст – 2,4%, до пазарен дял от 17,8%. Реализираните електромобили са общо 29 740 (+14,7 процента) – но стремглав спад се наблюдава при Plug-in хибридите (с 45,7 процента до 11 787 бр.).
Причината за лошото представяне хибридите със зареждане от контакта не е тайна: от началото на 2023 г. този тип МПС вече не са обект на правителствени субсидии, т.е. не ползват т.нар. „екологичен бонус“.