Renault Laguna II на старо: петзвездна сигурност

Laguna II бе първият автомобил получил 5 звезди в краш-тестовете на NCAP. Дали е "петзвезден" и като употребяван автомобил?


18
сеп.
2017

Преди шестнадесет години тази новина предизвика смут сред автомобилните производители: Renault Laguna бе първият автомобил, получил 5 звезди в краш-тестовете на NCAP. И този факт отприщи истинска вълна – сигурността при инциденти се превърна във важен аргумент при покупка, а 5-те звезди на NCAP – в много търсено отличие.

Но какво се случи с победоносната Laguna? Тя просто потъна. От победител в краштестовете се превърна в губещ в класацията на TÜV и постоянен клиент на пътната помощ на ADAC. Най-често срещаната „болест“ са разбитите шарнири на окачването . Причината: те просто са прекалено слаби и се разбиват след по-малкo от 10 000 км. Дизеловите двигатели доставят удоволствие при шофиране – когато са в ред. Защото турбокомпресорите не издържат дълго – в продължителния тест на AUTO BILD турбото издържа по-малка от 60 000 км. Компресорното колело се разруши и успя да повреди и интеркулера. За съжаление това не е единичен случай, както се вижда и от пощенската кутия за оплаквания на АUТО BILD. И това не е всичко: съединителят и скоростната кутия често не издържат на високия въртящ момент на дизелите и се повреждат преждевременно. Както и целият автомобил – за съжаление.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА RENAULT LAGUNA II В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

 

Това ни дразни

ПО LAGUNA II ИМА МАЛКО ДЕТАЙЛИ, които не създават проблеми. Моделът се класира на последните места по надеждност в статистиката на TÜV. Най-сериозният проблем е екстремно бързо износващото се окачване: тампоните, шарнирите, биалетките и спирачните дискове не издържат дълго, често се налага да бъдат сменяни още след 40 000 км. Дизелите са много мощни и икономични, но и капризни. Нерядко прогарят гарнитурите на цилиндровата глава, често дефектират турбокомпресорите и инжекторите. Съединителите също не издържат на високия въртящ момент и се износват бързо. Бензиновите двигатели са по-безпроблемни. При моделите до 2003 година проблеми създава системата за безключов достъп, често се налага да бъде подменен съответният четец заедно със стартовия бутон.

Спирачни дискове
Износват се много бързо, защото от Renault са си спестили предпазните щитове

Шарнирите на предната ос се износват много бързо и са основната причина за проблемите с TÜV

Контролът на налягането в гумите изнервя с неточни показания и понякога с фалшиви тревоги

Ауспух/катализатор
Тракащите катализатори и скъсаните мени връзки лесно се разпознават по звука

 

Чип-картата за безключов достъп често се поврежда, от 2003 година се монтира подобрена версия

Качество на изработката
Хлабави дръжки и тапицерии на вратите, лесно драскащи се повърхности

Извод

Победител при сигурността, губещ пред TÜV. Освен това с проблеми с електрониката, турбокомпресора при дизела и с не особено високо качество. Laguna II трябва да се купува само ако е добре поддържана, с бензинов двигатели малък пробег. И то само при положение че е изгодна.

Още по темата