Nio ET7 (2021): китайската Tesla покрива 1000 км с едно зареждане


11
ян.
2021

Не, китайците отдавна не са догонващи в автомобилната индустрия – особено по отношение на електромобилите, както доказва новата марка Nio. Имената на моделите й са малко неясни и трудни за запомняне – EP9, ES8, ES6 и ET6. Сега вече на пазара е и ET7, петия модел на ток от китайския Start-up бранд. Новият луксозен седан е с дължина 5,10 метра и следва дизайна на прототипа ET Preview от 2019 г.

Колата беше представена на Nio Day миналата събота (9 януари). Тук можете да видите видеоклип от събитието (китайски с английски субтитри). ET7 се показва в момента около 2:05:

Това, което прави най-голямо впечатление при ET7, е капацитетът на батерията. Първоначално той ще бъде 70 или 100 кВтч, което би трябвало да е достатъчно за около 500 и 700 километра по стандарта NEDC. Но от края на 2022 г. ще има и версия със 150 кВтч, която трябва да стигне за около 1000 километра с едно зареждане.

За задвижването (4х4) се грижат два електромотора. Nio използва електрически двигател с постоянни магнити и 180 кВт отпред, което е по- ефективният вариант по отношение на енергийната консумация. На задната ос има асинхронен двигател с 300 кВт. Тази технология има предимството, че при спиране подаването на ток двигателят не генерира никакво съпротивление при движение. Това прави възможно „носенето“ без даване на „газ“ – което е важно за дълъг път.

Системната мощност е 480 кВт (653 к.с.), а въртящият момент – 850 Нм. Това е достатъчно за ускорение 0-100 км/ч за едва 3,9 секунди.

ET7 е замислен като удобен за дълъг път модел, нещо като подвижен хол. Освен с въздушно окачване, серийно моделът ще разполага също с отопление и вентилация на седалките, както и с масажна функция. ET7 разполага и със стъклен покрив, head-up дисплей, 10,2-инчово дигитално табло и 12,8-инчов дисплей на инфотейнмънт системата (с технологията Amoled) и аудиосистема с минимум 23 високоговорителя. Nio се гордее с невидимите интелигентни дюзи за вентилацията.

Вместо с конвенционален ключ, ET7 има дигитален ключ с технология UWB (ultra wide band). С тази нова технология ключът ще може да бъде локализиран с точност до сантиметър. Това е важно, когато автомобилът трябва да разпознае дали ключът е вътре или извън купето. С актуалната технология това е постигнато само частично, както знае всеки, който е потеглял с ключ на покрива.

ET7 има и прозорци без рамки, автоматично показващи се дръжки на вратите и гласов асистент, наречен Nomi – който се активира със заобления контролер в центъра на таблото.

На технологията за автономно шофиране, наречена Nio Autonomous Driving (NAD), е отделена огромна част от презентацията. 33 сензора наблюдават случващото се около автомобила, подпомагани от единадесет камери, пет радара и лидар на покрива; данните се обработват от „суперкомпютъра“ Adam. Хардуерът на ET7 вече е готов за автономно шофиране. За Китай той може да бъде активиран софтуерно срещу месечна такса от 680 юана (около 180 лева). В родината си Nio ще струва минимум 448 000 юана (ок. 110 000 лева).

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >