Mercedes-AMG G 63: Take me Home, Country Roads!


2
дек.
2018

НЯКЪДЕ КЪСНО ВЕЧЕРТА седиш пред тази стара малка пицария, съдържателят Микеле излиза, поглежда те с големите си очи и пита: „ТИ ли беше този днес с G-класата? Щях да звъня в полицията – с такива коли се возят само лоши момчета!“ „Да, Микеле – отговарям аз, – днес карах едно чудовище. Но единственото лошо нещо в мен е жаждата ми за бира!“ Пътуване из провинцията, северната част на област Хесен, моето родно място Цигенхайн ин дер Швалм, 4068 жители плюс Микеле. Той се появява, носейки студена бира, и сяда до мен, а аз му разказвам историята си. Оръжието на четири колела тежи 2,6 тона, като въпреки това спринтира за 4,3 секунди до темпо 100 км/ч, тъй като в предницата му работи внушителен V8 битурбо агрегат с 585 к.с., а от ауспуховите тръби излиза силен тътен. С него определено ще спечеля симпатиите на жителите в моя квартал в Хамбург – горе-долу колкото би го направил Мартин Винтеркорн на събрание на Партията на зелените.

Парти: G-клас е с товарен обем от 454 до 1941 литра. Алина и Яна празнуват детски рожден ден

Излет с G-клас в полето. Овцете се осмелиха да излязат едва след като загасихме двигателя

Затова се насочвам към провинцията и природата – там има повече любов отколкото омраза. Първо се отбивам в селото, да видя как са Ратце и децата му. Алина, най-малката, вече е на седем. Заедно със сестра си Яна (10) тя се качва в G-клас, сгъваме седалките и ни става ясно, че товарният ръб не е лошо нещо; Яна седи много удобно върху него. Вместимостта на багажника до 1941 литра е малко повече от при E-клас T-модел (1820), но все пак не е достатъчна вътре да бъде организиран детски рожден ден. Но може би ще се побере стадо овце – и потегляме към Денис, който гледа овце. Колко са непослушни обаче! Винаги, когато се опитваме да ги хванем, бягат. И по-добре, че е така – иначе щяхме доста да нацапаме гумите Goodyear Eagle F1 с размер 295/40 R 22; да не говорим за мокета. Вечерта на чаша бира разказах на Микеле, че на обяд за кратко ми прилоша. В жабката на чудовището открих спецификацията с цената и списъка с доплащащи се екстри. Базова цена 300 000 лв., а като започнах да прибавям и екстрите, стигнах някъде до 380 000 лв. и се отказах. Направо ми се зави свят. Например една светлоотражателна жилетка не струва 60 лв. както при Daimler, а можеш да си я купи за 2-3 лв. от строителен хипермаркет. Такива ми ти работи. Докъде бяхме стигнали? На тесния път между селата Гунгелсхаузен (38 жители) и Цела (503). Не че имаме проблеми с двигателя – просто спираме за малко. „За бога, колко е хубаво тук – казвам, – полята, гледката, улиците. В Хамбург за разстоянието от 3 километра щяхме да спрем на 8 светофара, а тук няма никой на пътя.“

Диплома за катерач: Шьокл е високият 1445 метра връх на Mercedes в австрийския Грац!

Пътищата са тесни и със завои, можеш да даваш газ и да вземаш завоите, сякаш си със спортен автомобил, а не с огромен всъдеход. Да, новият G-клас също както и старият от 1979 г. е с тръбна рама, понижаващи предавки и три блокажа на диференциалите. С него можеш да минаваш през гори и поля като с трактор, дори да се движиш по стръмни участъци с камънаци. Но едва ли ще го сториш! Този Benz е с лак черен-матов (designo nachtschwarz magno, код 056), оборудван е с пакет AMG Drivers Paket, което го прави по-бърз с 20 км/ч. Разбира се, не можем да го изпробваме, но констатираме, че в завоите направо се сливаме със седалката, докато великанът заема внушителна позиция на пътя. Накланяне? Нищо подобно! Все пак е версия AMG. Комплименти за Кристиан Бауер. Той е направил с двете си ръце двигателя на тестовия ни автомобил – „handcrafted“, както пише на табелката върху карбоновия капак на двигателя.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Fiesta ST200: ускорителят на частици

16
юни
2016

1,6 литра работен обем и 200 к.с. са напълно достатъчни за спортното задвижване на малкия автомобил с тегло само 1163 кг. По отношение на радостта от шофирането никой не може да се мери с жизнения Ford Fiesta ST200!

Card image cap
Електромобилите на ВАЗ

9
февр.
2017

В Толиати могат да се похвалят с голям брой концептуални разработки, използващи електрическо задвижване

Card image cap
Романтично пътешествие с Honda S800

30
мар.
2017

Къщи с гредоред, часовници с кукувички, живописни планински пътища – всичко това насред Япония. Едно пътешествие с Honda S800, малкият роудстър, с който японците дойдоха в Европа преди 50 години

Card image cap
Z8 на Стив Джобс – продадено!

8
дек.
2017

В Ню Йорк елегантното BMW Z8, карано от Стив Джобс, смени своя собственик: стилният роудстър обаче бе продаден за изненадващо ниска цена

Card image cap
Mercedes 500 E – по-доброто Porsche

14
сеп.
2017

Толкова тих, толкова обикновен и въпреки това толкова различен: върховият модел на семейството W 124 определено не е обикновено такси. Това е 500 E: 8-цилиндров Mercedes с голяма доза Porsche

Card image cap

В последния брой:

Архив >