Citroën ë-C3: новият достъпен електромобил за 46 000 лв. – заплаха за Dacia Spring

1710
2023

Citroën C3 дебютира в четвъртото си поколение. За първи път компактният френски модел се предлага и като електромобил – на цена само 46 000 лева (по данни за Германия)

Електрическата мобилност трябва да стане по-достъпна – поне това проповядват производителите и показват смели концепции, които надали ще влязат в серийно производство преди 2025. Но Citroën работи на по-бързи обороти и ще пусне новия електрически C3 в началото на следващата година – на стартова цена около 46 000 лева. Звучи изгодно, но струва ли си?

Двуцветна боя като при „грозното пате“

Визуално компактната електрическа машина донякъде напомня на футуристичния прототип Oli, но сега пътническата клетка е с малко по-класическо оформление. Като цяло обаче, автомобилът е доста ръбест. Напълно логично, изправеното предно стъкло от прототипа не е стигнало до серийния вариант. Фаровете интегрират подобна на блок светлинна графика, съставена от три елемента, подредени във формата на буквата С, и са с LED-техника.

Цветът Monte Carlo Blue напомня на 2CV.

Решетката oтпред, типично за електромобил, е само загатната и следва мотива на логото с шевроните. Този мотив следва целия дизайн и може да бъде открит и върху калниците, долния въздуховод отпред, както и при задницата. По желание на клиента може да бъде поръчана и двуцветна боя.

Нашият фотомодел е решен в цвят „Monte Carlo Blue“ – който е директна препратка към 2CV. Общо iма две линии на оборудване – „You“ и „Max“.

Преглед на размерите:

• Дължина: 4,01 метра

• Ширина: 1,76 метра

• Височина (без рейките на покрива): 1,57 метра

• Обем на багажника: 310 до 948 литра

Футуристичен и същевременно удобен

При поглед към интериора нищо не напомня нито на модела предшественик, нито на „грозно пате“. Всичко изглежда много футуристично, подредено е съвсем логично и е облечено с тапицерия на някои места, за да бъде създадено усещане за домашен уют. Някои клиенти може да харесат и по-високата позиция на седене, както и изключително удобните седалки, с които французите се гордеят много. Под предното стъкло откриваме тъмна лента, в която е интегриран Нead-up дисплеят.

Недостатък в интериора e твърдата пластмаса, която ни посреща на много места.

В кокпита на ë-C3 вече няма класически дисплеи. Единственият недостатък при интериора е твърдата пластмаса, която ни посреща на доста места. Вариантите на оборудване ще се различават един от друг, особено що се отнася до инфотейнмънт системите.

Отлична свързаност

Серийната е „My Citroën Play with Smartphone Station“, при нея има устройство за смартфона, което е свързано с автомобила чрез NFC и служи като контролен блок на автомобила. Опция за базовото оборудване са 10,25-инчовият екран на инфотейнмънт системата и възможността за свързване на смартфон посредство Apple CarPlay и Android Auto. Ако искате то да става безжично, трябва да се преориентира към по-високо ниво на оборудване.

Освен на инфоразвлекателна система, водачът може да разчита и на множество асистенти за безопасност.

Топлинията осигурява също разширена функционалност, както и Shortcuts до важни приложения като навигация, радио и др. В допълнение към информационно-развлекателната система, водачът разполага и с редица асистенти за безопасност като автоматично спиране и предупреждение за напускане на лентата, сензори за паркиране и камера за заден ход.

Пробег до 320 километра

Под капака работи електрически мотор с мощност 113 к.с., който задвижва предните колела. Това е почти два пъти по-висока мощност, отколкото при незначително по-евтината Dacia Spring (от 43 100 лева). Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 11 секунди. От съображения за пробега максималната скоростта е само 135 км/ч.

ë-C3 изглежда наистина стилно отзад.

Citroën е дал на ë-C3 батерия с капацитет 44 кВтч, която трябва да осигури пробег от 320 километра по WLTP. В крайна сметка, това са почти 100 километра повече от румънския конкурент на модела. Благодарение на технологията за бързо зареждане с мощност 100 кВт, батерията може да се зареди от 20 до 80 процента за 26 минути.

За базова цена от 46 000 лева ë-C3 предлага много. Citroën-ът ще има и версия на двигател с вътрешно горене, която ще се появи на по-късен етап, но все още няма информация за нейните показатели. Със сигурност обаче е ясно, е, че още по-евтин базов модел на ë-C3 ще дебютира през 2025 г. Той ще предлага пробег от около 200 километра и ще струва под 40 хиляди лева. Дали електрическата мобилност най-накрая няма да стане достъпна?

Извод

Новият ë-C3 много автомобил за сравнително малко пари. Директното сравнение с неговия ценови конкурент Dacia Spring е малко несправедливо, защото двата модела са различни сегменти, но Citroën доказва, че е възможно да се правят и по-големи електрически автомобили на ниска цена.

Citroen ë-C3 предлага много автомобил за малко пари.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин