2025
Твърди се, че още в началото на 90-те години Alfa Romeo и Zagato проучват възможността да пуснат в обращение кабрио версия, базирана на модела 33, но тази идея не е реализирана. Единственият фирмен прототип на кабриолет, създаден по онова време, е вдъхновен от екипа на списание Auto Oggi (италианския аналог на Auto Bild), в резултат на което се появява така наречената Alfa Romeo Alfacabrio 33S. Запазените до днес снимки на тази кола, както и информацията, свързана с нея, са доста оскъдни, но с по-задълбочено търсене и упоритост все пак могат да се научат някои интересни подробности.
В началото на 1993 година много автомобилни компании в Европа предлагат някои специални изпълнения на част от популярните си модели, с което за още известно време да удължат производството им. Сред тях обаче не е Alfa Romeo, което вдъхновява няколко заклети фенове марката от редакцията на Auto Oggi да поемат нещата в свои ръце. Те се свързват с различни фирми в търсене на съдействие за този проект, като най-съществената подкрепа идва от страна на Fiat, който им предоставя напълно безвъзмездно стандартен седан Alfa Romeo 33 Quadrifoglio 4 Permanent.

Идеята допада на фирмата, тъй като по този начин без съществени инвестиции тя може да получи единствения по онова време четириместен кабриолет със задвижване на четирите колела, който да експлоатира за рекламни цели и проучване на пазара. Освен това в този период Alfa Romeo 33 вече е към края на кариерата си, и подобно превъплъщение би могло да вдъхне нов живот на модела поне за още няколко години.
Основната цел на Auto Oggi е свързана с максимално естетично трансформиране на каросерията, която по нищо да не отстъпва на прототипите, проектирани от най-елитните дизайнерски студиа.
С оформлението на екстериора е ангажирано графичното студио Caverdesign на Карло Вермилио, и резултатът, както добре личи от снимките, е повече от добър. Постигнато е много хармонично стиризиране на задната част, която е пропорционално завършена и добре интегрирана в цялостния дизайн, без да предизвиква деформиране на профила (както понякога се случва с кабриолетите, базирани на каросерии с пет врати). Арматурното табло е запазено в своя оригинален вид, но стандартните седалки са заменени със спортни на фирмата Sparco, а характерната зелена боя на каросерията е създадена специално за този прототип. Извършена е и сериозна инженерна работа, свързана с частична преработка и подсилване на шасито, като целият проект реализиран в рекордно кратък срок, въпреки силно ограничения бюджет. Според някои източници колата е готова само за два месеца, което е наистина забележително.

Трансформацията на каросерията е изпълнена от малко известната фирма Galbiati, основана от братята Галибати в края на 60-те години. Сред техните проекти има и някои, създадени в сътрудничество със Zagato (например Lancia Hyena от 1992 г.), откъдето може би произлиза и слухът, че Alfacabrio 33 е проектирана именно там. Тя е показана за първи път пред публика на автомобилния салон в Болоня през 1994 г. През 2023 г. взима участие в честването на 40-годишнината на Alfa Romeo 33, организирано от Историческия музей на Alfa Romeo, а през миналата година е представена и на изложението Auto e Moto d’Epoca, където е продадена на частен колекционер за 100 000 евро.