2016
Как може човек да подобри бестселър като Audi Q5, който в целия свят се продава по-добре от конкурентите си? Отговор: само в детайлите. Специално екстериорният дизайн на модела от Инголщат е доразвит съвсем фино – човек трябва да се вгледа много внимателно, за да открие еволюцията на Q5.
След 8 години производство втората генерация ще замени актуалния модел – през януари 2017 г. Който се вглежда по-внимателно, ще открие по-голямата радиаторна решетка тип Singleframe, по-широкият преден капак и новите серийни ксенонови фарове. Тук откриваме дизайнерския език, приложен при Q2 и Q7. Освен това калниците са изнесени настрани – така върху quattro-задвижването е поставен по-силен акцент. Същевременно това било направено в знак на почит към първото quattro, казват от Audi. Специално в профила новият модел почти не се различава от предшественика си. Задницата също ни е позната – ауспуховите тръби са скрити при дифузьора, а стоповете отново са високо върху капака на багажника.4
Там се открива обем 610 литра – с 10 л повече, отколкото досега. Който сгъне седалките, може да използва до 1550 л. Като цяло Audi обещава повече място и в купето на Q5. Отпред това не е толкова осезаемо, но отзад е – редакторът с ръст 1,83 м разполагаше с достатъчно място за главата във всички посоки, както и за раменете и за коленете. Но да се върнем на първия ред: там откриваме инфотейнмънт система, която заменя поостарялата уредба на предшественика. Новост е и познатият от А4 и други модели виртуален кокпит. WLAN-хотспот позволява връзка на осем устройства (опция) – а това е много практично за дълги пътувания.
Електронни асистенти от A4
И тъй като Q5 е тясно свързан с A4, SUV-ът взима от по-ниския си събрат не само инфотейнмънт системата, но и голяма част от електронните асистенти. Малка извадка от тях са асистентите за следене на лентата, за избягване на препятствие, за излизане от паркомясто и др. Новият модел ще може да бъде поръчван от средата на октомври т.г. с четири двигателя – два бензинови и два дизелови. За старта на продажбите през януари произвежданото в Мексико Q5 ще бъде оборудвано първоначално само с quattro, на по-късен етап ще има и базова версия само с предно задвижване. По-късно ще се появи и дизеловият модел SQ5, възможно е за първи път да има и RS-версия. При него обаче ще бъде използван не 5-цилиндров турбоагрегат, а V6 Biturbo на бъдещото RS4. Най-евтината модификация на Q5 ще бъде с 2-литров дизел (163 к.с.) и в Германия ще струва около 45 000 евро.
Извод
По отношение на оборудването и техниката от Audi са подобрили Q5 в правилните области – асистиращи системи, инфотейнмънт и предлагано място. По отношение на дизайна разликите са малки. Новият Q5 би могъл да бъде означен и като фейслифт – защото човек трябва да се вгледа много внимателно, за да открие разликите спрямо предшественика.