Вътрешните добродетели на новото Q5

Audi пуска второто поколение на Q5. Промените по дизайна се леки, повече са подобренията под ламарините. Ние се докоснахме до новия SUV!

2909
2016

Как може човек да подобри бестселър като Audi Q5, който в целия свят се продава по-добре от конкурентите си? Отговор: само в детайлите. Специално екстериорният дизайн на модела от Инголщат е доразвит съвсем фино – човек трябва да се вгледа много внимателно, за да открие еволюцията на Q5.

След 8 години производство втората генерация ще замени актуалния модел – през януари 2017 г. Който се вглежда по-внимателно, ще открие по-голямата радиаторна решетка тип Singleframe, по-широкият преден капак и новите серийни ксенонови фарове. Тук откриваме дизайнерския език, приложен при Q2 и Q7. Освен това калниците са изнесени настрани – така върху quattro-задвижването е поставен по-силен акцент. Същевременно това било направено в знак на почит към първото quattro, казват от Audi. Специално в профила новият модел почти не се различава от предшественика си. Задницата също ни е позната – ауспуховите тръби са скрити при дифузьора, а стоповете отново са високо върху капака на багажника.4

Повече място в интериора

Там се открива обем 610 литра – с 10 л повече, отколкото досега. Който сгъне седалките, може да използва до 1550 л. Като цяло Audi обещава повече място и в купето на Q5. Отпред това не е толкова осезаемо, но отзад е – редакторът с ръст 1,83 м разполагаше с достатъчно място за главата във всички посоки, както и за раменете и за коленете. Но да се върнем на първия ред: там откриваме инфотейнмънт система, която заменя поостарялата уредба на предшественика. Новост е и познатият от А4 и други модели виртуален кокпит. WLAN-хотспот позволява връзка на осем устройства (опция) – а това е много практично за дълги пътувания.

Електронни асистенти от A4

И тъй като Q5 е тясно свързан с A4, SUV-ът взима от по-ниския си събрат не само инфотейнмънт системата, но и голяма част от електронните асистенти. Малка извадка от тях са асистентите за следене на лентата, за избягване на препятствие, за излизане от паркомясто и др. Новият модел ще може да бъде поръчван от средата на октомври т.г. с четири двигателя – два бензинови и два дизелови. За старта на продажбите през януари произвежданото в Мексико Q5 ще бъде оборудвано първоначално само с quattro, на по-късен етап ще има и базова версия само с предно задвижване. По-късно ще се появи и дизеловият модел SQ5, възможно е за първи път да има и RS-версия. При него обаче ще бъде използван не 5-цилиндров турбоагрегат, а V6 Biturbo на бъдещото RS4. Най-евтината модификация на Q5 ще бъде с 2-литров дизел (163 к.с.) и в Германия ще струва около 45 000 евро.

Извод

По отношение на оборудването и техниката от Audi са подобрили Q5 в правилните области – асистиращи системи, инфотейнмънт и предлагано място. По отношение на дизайна разликите са малки. Новият Q5 би могъл да бъде означен и като фейслифт – защото човек трябва да се вгледа много внимателно, за да открие разликите спрямо предшественика.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин