100 000 километра с MINI Countryman: издръжливо, но поскърцва

За малко да получи шестица: MINI се представи страхотно - но не се превърна в голямата ни любов


13
юни
2017

За автомобилните журналисти едва ли има нещо по-приятно от това, да хванат производителите в лъжа дори и когато става дума само за пакет поставки на цена 90 евро. В проспекта пише: „Пакетът за автомобили с 4 места включва две допълнителни поставки за чаши, висококачествено отделение за очила, както и … „. Чакайте малко! Нима току-що не прочетохме „висококачествено“? Нищо подобно. Пластмасовата кутийка се повреди само след 5 седмици – стойката се отчупи. Но да се върнем в началото. MINI Cooper SD Countryman зае мястото си в подземния гараж на AUTO BILD на 23 ноември 2011 година – и много ни впечатли. Блестящо бял (Light White), с черен покрив, внушителни 18-инчови джанти с гуми с широчина 225 милиметра, 143 дизелови конски сили. Леле!

Пътуването по вода винаги е удоволствие: MINI не ферибот в Северно море

След това обаче го покара нашият състезателен пилот и експерт по отношение на динамиката Дирк-Мьолер Зонтаг и ви върна на земята: „Висок шум от вятъра и гумите, слабости на окачването с изместване от следата и нестабилност при лоши пътни настилки“. След служебно пътуване от 1430 километра неговата оценка бе: „Countryman не ме впечатли“. Силно казано. Но и другите тестови професионалисти бяха на сходно мнение. Колегата Мартин Путц например: „Колелата трептят накъдето си искат, водачът през цялото време трябва да стиска волана с двете си ръце. При 300 км/ч в Lamborghini се чувстваш по-сигурен“. Бившият зам. главен редактор Карл-Аугуст Алмщат отбеляза лаконично: „Окачването: катастрофа! Усещате всеки капак на шахта“. Старото „тестово куче“ Дитер Родац, който е в бранша от 40 години, бе разочарован след 100 километра по магистралата и написа: „Това не е моят автомобил – малък, скъп, разпилян, гумите следват всяка неравност на пътя. И винаги нещо трака“. Дотук изчетохте само критики – и напълно основателно се питате: AUTO BILD, какво ви става? Защо изобщо сте карали този автомобил?

Две каси бира, две каси бира, това е: багажникът има прилични размери

Отговорът: защото въпреки всичките му недостатъци се привързахме към него. Защото този автомобил съвсем не е „мини „, както може да предположите от името: отзад, на двете удобни отделни седалки, цари почти клубна атмосфера. А и качването е лесно. Такова е мнението и на Йоахим Щаат „Countryman е практикът в семейството на MINI, концепцията му щади гърба, подходящ е и за по-възрастни водачи. Високото MINI освен това се движи много добре. След около 2000 тестови километра Беренд Сандерс отбелязва въодушевено: „Двигатлят е страхотен, развива 210 км/ч според километража, а във всекидневието се задоволява с 6,5 литра дизелово гориво“. Колегата Марио Пукшеч, който е и състезателен пилот-любител, е на подобно мнение: „Страхотна комбинация двигател/трансмисия!“.

По време на теста от 100 000 км MINI обиколи половин Европа. Тук е в Хърватска…

… а тук в Румъния. Да, може да преодолява и водни препятствия

Но стига похвали! Защото скоро след това този продължителен тест можеше да завърши с удар в стена – и то буквално. Случи се при показание на километража 20 600 км. На дисплея се изписа предупреждение за липсваща спирачна течност. Липсваща каквоооо? Ужас! Спираме, слизаме, проверяваме. И наистина: нивото на спирачната течност е на минимума. А и монтьорът в сервиза на BMW сподели, че понякога затова наливали твърде малко спирачна течност, да, можело да се случи … Британска немарливост? Не, Countryman е „австриец“, произвежда се от Magna Steyr в Грац! Може би BMW трябва да си поговори с тях. Защото без този недостатък, който донесе пет наказателни точки, нашето Maxi-MINI щеше да получи шестица. А, да, почти щяхме да забравим. „Is it Love?“ – познато ви е от рекламите на MINI. Но повечето от нашите тестови пилоти клатят глава.

Сравнението на размерите с частен самолет показва, че далеч не всяко MINI вече е наистина мини…

Вече говорихме за трополящото окачване. Сигурно ще разберете защо дадохме три наказателни точки за евтините пластмаси в интериора и най-вече за счупените пластмасови детайли като поставките за чаши и калъфчето за очила на средната конзола. Равносметката на гуруто от продължителите тестове Манфред Клангвалд звучи много по-отрезвяващо, отколкото може да се предполага от общо деветте наказателни точки (една от тях заради повредените габаритни светлини): „Малко автомобили са отнасяли толкова ругатнн в бордния дневник“ . Мoжe би трябваше просто да пропуснем да отбележим цената на автомобила в дневника за продължителния тест. 54 000 лева базова цена, над 70 ооо лева с екстрите. Колегата Алмщат отбеляза раздразнено: „За тази сума се предлагат истински автомобили“. А Петер Михаели написа само едно изречение, което обаче казва всичко : „Аз по принцип не отричам MINI Countryman, но въпреки това се изненадвам на големия успех на това творение на маркетинга“.

Не сме правили секс в MINI. Но въпреки това изпитвахме удоволствие

Добра идея, лошо изпълнение: поставките за чаши и калъфчето за очила не издържаха дълго – пластмасата се счупи

Красиви, но изнервящи: с 18-инчовите джанти Countryman проследява коловозите и открива дупките по пътната настилка

Още по темата

Card image cap
Skoda Fabia Combi срещу Ford Focus Turnier: Fabia предизвиква големите

13
юни
2017

По-голяма, по-добра, по-висококачествена: Skoda Fabia Combi се устремява към върха. Как ли ще се представи в сравнение с един компактен автомобил?

Card image cap
100 000 км с първата Mazda 6: верен другар

20
дек.
2017

Тестовите маратони на AUTO BILD нерядко предизвикват сериозни опасения и дори страх у автомобилните фирми. Досега Mazda винаги са били изключение в тази насока, но нека видим какво се случи този път...

Card image cap
Уникално сравнение на 200 000 километра

2
февр.
2017

Golf и A-клас ще се движат за редакцията ни, докато се разпаднат. Ние правим равносметката след 200 000 км

Card image cap
Huracán LP 580-2: новата лека дрога от Lamborghini

8
дек.
2015

Lamborghini „изпилва“ Huracan. 580-2 загубва 33 килограма, 30 к.с. и две полуоски – и сега се кара още по-екстремно. Прочетете първите ни впечатления!

Card image cap
Polo срещу Ibiza: кой тук гледа на червено?

28
ное.
2017

Новият Seat Ibiza срещу чисто новото VW Polo. И двата модела с 1-литров трицилиндров двигател със 115 к.с. се произвеждат на един и същ конвейер в Испания – и въпреки това са напълно различни. Дуел между братя

Card image cap

В последния брой:

Архив >