Новини » Иновативно 4х4 и ДВГ с променлива степен на сгъстяване: Nissan по пътя към бъдещето

Иновативно 4х4 и ДВГ с променлива степен на сгъстяване: Nissan по пътя към бъдещето

1710
2022

Следвайки решението си да не инвестира в Евро 7, Nissan спира въвеждането на пазара в Европа на леки автомобили с ДВГ от 2023 г. Очакванията на компанията са 75 процента от продажбите за Европа до 2026 г. да са на електрически автомобили, а пълната електрификация на портфолиото да бъде достигната до края на това десетилетие. Отвъд автомобилите, Нисан работи върху цялостна екосистема, базирана на електроенергия, която изследва възможностите за оптимизиране и управление на капацитета на батерията. С актуалната си електрифицирана гама Nissan предоставя още по-голям избор, като въвежда хибридна технология в Джук, системата e-POWER при Кашкай и X-Trail, както и с лансирането на изцяло новата електрическа Ariya.

Qashqai e-POWER
Системата e-Power е близка до познатата ни вече от Honda HR-V, но при Nissan двигателят с вътрешно горене никога не се намесва пряко в задвижването. Тук единствено електрическият мотор постоянно задвижва колелата и осигурява светкавично ускорение. Електроенергията идва от малкия, изключително ефективен ДВГ, който захранва батерията по време на движение. Така напълно отпада необходимостта от спиране за зареждане на акумулатора, както и притеснението по отношение на пробега.

Концепцията e-Power е интересен подход за хибридизацията на Qashqai. Състои се от 1,5-литров 3-цилиндров турбоагрегат с променлива степен на сгъстяване, генератор, акумулаторна батерия и електродвигател. Системната мощност е 190 к.с. Голямата изненада тук е, че задвижваните колела нямат никаква механична връзка с ДВГ. Между другото, преди години от Opel имаха идея да въведат подобен принцип при Ampera, но там в определени ситуации колаборацията все пак си остана налична, а тоталното отделяне невъзможно.

Какво се случва под капака? Автомобилът се движи постоянно с електрическа енергия. При нужда батерията се зарежда от двигателя с вътрешно горене, когато той е в режим на висока степен на сгъстяване, с други думи щом коефициентът на полезно действие е особено висок. Когато е необходима повече мощност, например при изпреварване, чрез съответния допълнителен лостов механизъм между мотовилката и коляновия вал ДВГ преминава към по-ниска степен на сгъстяване, така че турбокопресорът може да вдигне повече налагянето в цилиндрите, което вече не е така икономично, но пък осигурява повече мощност.

Защо изборът е паднал именно върху тази технология? В Япония системата вече няколко години се прилага много успешно. Сега в лицето на e-POWER, разработена изцяло от Nissan, тя е адаптирана специално за нуждите на европейския пазар с надежда да придобие същата популярност, която вече има в Азия. Най-вече сред водачи, които желаят да се възползват от предимствата на електромобила, но не разполагат със зарядна станция. Освен това в САЩ екологичните бонуси се предоставят според вида задвижване на колелата, което при e-Power категорично е изцяло електрическо.

Доказана в Япония, нова за Европа, финансово изгодна в Америка: хибридната технология на Nissan

Juke Hybrid
Култовият градски автомобил може да се стрелка вече и благодарение на двигател с многомодулно задвижване и интелигентна скоростна кутия, с чисто електрическа мощност или комбинация от ДВГ и електромотор. Иновативната технология e-Pedal Step позволява на водача да ускорява или намаля скоростта само с един педал. Последното поколение на компактния кросоувър запазва характерната си индивидуалност, като същевременно дава на изкушените от електрическата мобилност алтернатива да ограничат вредните емисии.

X-Trail e-POWER
Новият X-Trail също ще разполага с иновативната система e-POWER и технология за задвижване и контрол e-4ORCE. Двата електрически мотора дават мощен въртящ момент на всички колела, като едновременно с това гарантират тишина и комфорт. В комбинация двете системи се грижат за още по-силно усещане за сигурност, като съчетават предимства и ползи, свързани с електрическата мобилност.

Leaf
Първият в света масов, изцяло електрически автомобил на Nissan постигна истинска революция: от лансирането му през 2010 г. до днес са продадени над 577 000 бройки, изминали общо 9 милиарда километра с нулеви емисии. Leaf от моделна година 2022 се предлага с променен дизайн, подобрена свързаност и още по-ефективни опции за задвижване.

Nissan Townstar: дали ще го видим скоро в България?

Townstar
Новото поколение електрически модел в LCV сегмента без никакви емисии от Nissan. Изцяло електрически двигател и комбиниран пробег до 300 км (WLTP) с пакет от над 20 технологични функции.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин