2016
Докато почитателите на Opel с по-ограничен бюджет внимателно проверяват все по-изгодните оферти за употребявани Insignia, една друга група разумни потребители с по-добри финансови възможности включва в сметките си същия модел, но като чисто нов. Пресметливите и информираните добре знаят, че в края на жизнения си цикъл продуктите на автомобилните компании имат две големи преимущества – първо, изгодна цена, и второ – максимална надеждност благодарение на дългия производствен опит на конструкторите. Рядко масови модели се задържат толкова дълго на конвейера. От 2008 г., когато се появи, Insignia претъря само един фейслифт – през 2013-а, а по-късно получи и нов дизелов двигател – 2.0 CDTI със 170 „коня”.

Мощната тяга на мотора се появява малко преди 2000 об/мин: когато стрелката оборотомера е в зоната между 1750 и 2500 об/мин, разполагате с върховия въртящ момент от 400 Нм.
Именно с него тествахме хитовия модел от Рюселсхайм. Първото ни впечатление: още след завъртане на компактния ключ разбираме, че агрегатът работи по-тихо и по-нежно от своя предшественик, на който в известна степен му липсваше рафинираност. От Opel се хвалят, че на празен ход моторът бил с 5 децибела по-тих от предишния – и ние сме склонни да вярваме на това. Екипът от инженери в Европа (от центровете в Торино и Рюселсхайм) и в Северна Америка е поработил сериозно върху намаляването на шума и вибрациите. Сред мерките, приложени в тази област, са полимерен капак на клапаните, нов алуминиев модул на балансиращите валове (намалява до 83% от вибрациите от втори порядък), подобрено разпръскване на горивото и двукомпонентна конструкция на картера.
Мощната тяга на мотора се появява малко преди 2000 об/мин: когато стрелката оборотомера е в зоната между 1750 и 2500 об/мин, разполагате с върховия въртящ момент от 400 Нм. Максималната мощност от 170 к.с. пък се постига едва при 3750 об/мин. При иновативния CDTI горивото се впръсква до 10 пъти на цикъл при максимално налягане до 2000 бара. Електрическият актуатор на системата за променлива геометрия на турбокомпресора гарантира с 20% по-бърза реакция в сравнение с вакуумния. За повишената „отзивчивост” на мотора роля играе и близкото разположение на интеркулера и турбото, което за по-висока надеждност разполага с водно охлаждане и маслен филтър на входа на маслената магистрала (за намаляване на триенето в лагера). За да постига ниски нива на вредни емисии (СО2 – 114 г/км в тестов цикъл) и да отговаря на Евро 6, агрегатът разполага с SCR-катализатор и система за впръскване на AdBlue. По заводски данни средният разход е между 4,3 и 4,5 литра. При нашето тестово шофиране, предимно в градски условия, консумацията беше малко над 7 л (официални данни: 5,5-5,6 л).
С големия дизел Insignia хечбек се предлага на изгодната цена от 47 525 лв., във второто ниво на оборудване Edition, със серийна при версиите с ръчна трансмисия Start-Stop система. За тези пари човек ще получи без доплащане автоматичен климатик, 17-цолови алуминиеви джанти, темпомат и др.
След фейслифта огромният брой бутони от таблото беше драстично редуциран, но ограниченото място за главите на пътниците отзад остава недостатък. За сметка на това окачването е сравнително комфортно, а кормилното управление – достатъчно директно, за да отговори на претенциите на динамично ориентираните водачи. Контролът на инфотейнмънт с тъчпад (опция), разположен между предните седалки, изисква свикване.
Извод
Дори и 8 години след началото на производството си Insignia остава сериозен играч в класа си. Новият дизелов мотор не е прекалено шумен, демонстрира приличен разход и добра динамика. Най-силният коз на този Opel обаче е изгодната цена.