2023
Първата по-дълга командировка с електромобил! Kia Niro EV е икономичен в екологичен режим. Времената за зареждане обаче са прекалено дълги. По отношение на цената Kia също трябва да променят нещо!
Бензиновите автомобили в Германия изминават годишно средно по 12.000 километра, тоест 1000 месечно или 250 км на седмица. Ако един електромобил е оборудван с подходяща и предвидима техника на зареждане, то един Kia Niro EV например би бил напълно достатъчен.
4,42 метра: Kia Nito EV е компактен и практичен
Kia Niro, този практичен и просторен 4,42-метров автомобил с прилично място на задната седалка и приличен багажник, се предлага в три версии: като хибрид със или без зареждане от контакта, както и като електромобил. Тогава батерията с капацитет от 64,8 кВтч. се зарежда с 11 кВт. вкъщи за 6,5 часа.
Сега ме чакат 400 километра с E-Niro и само едно зареждане! Макар, че преди това в града разходът ми беше 16 кВтч., което е супер-стойност.
Дълъг път? Става, но не е направен за това.
Сега при темпо на магистралата от 120 – 130 км/ч, разходът е с 18 преди запетаята. Все още добър резултат, но токът няма да ми стигне. Така, че след пробег от 220 километра следва пауза за зареждане. То е възможност с до 150 кВтч. – двойно повече, отколкото Niro може да поеме.
Сега зарежда – понеже батерията е с остатъчен капацитет от 41 процента – с 39 кВт. . След 15 минути съм заредил още 9 процента, движа се в екологичен режим и след 400 километра пристигам с 10 процента от батерията. Мисля си: дали е възможно да измина 1000 километра за един ден с Niro? Да, но автомобилът не е направен за това!
Най-добре да зареждате Niro вкъщи
А за какво? За такива, които имат уолбокс вкъщи и веднъж годишно пътуват надалеч през отпуската. 1-2 спирания за зареждане няма да се окажат колко какво забавяне.
С цена от 47.590 евро в Германия Niro EV е прекалено близо до EV6
Нека поговорим и за пари. 47.590 евро е цената на Niro EV в единственото ниво на оборудване „Inspiration“ в Германия.
Макар и оборудването да е широкообхватно, ако поръчате термопомпа, асистенти и електрически регулиращи се седалки, цената става 53.540 евро. Точно така, за тези пари ще си вземете и EV6 с 229 к.с. и батерия с капацитет от 77,4 кВтч. А той не зарежда с максимум 72 кВт., а с 230 кВт. Защо тогава Niro EV не се предлага в базова версия?
Статус на връзката
До работа и обратно: парадна дисциплина! До 400 км, само 17 кВтч. разход. Точки 4 от 5
Покупка: с 4,42 метра е достатъчно голям, но и удобен за града. Точки: 4 от 5
Транспортни дейности: по-добре недейте! Пластмасата отзад е податлива на надраскване. Точки: 2 от 5
Отпуска: само 72 кВтч. мощност на зареждане, ще трябва да прекарате 45 минути на зарядната станция. Точки: 1 от 5
Хоби: двустепенно сгъване на задната седалка, 750 кг прикачен товар. Прилично. Точки: 3 от 5
Семеен живот: място за петима, огромен багажник, добра изработка. Точки: 4 от 5
НАКРАТКО
Какво ще кажат съседите, когато се появя с автомобила?
Пак ли електромобил? Kia EV6 ми хареса повече.
Защо бих препоръчал автомобила на най-добрия си приятел?
Защото автомобилът е практичен и пести ток.
Какво ще запомня?
Превъзходната система за гласови команди на бързата мултимедийна система. За съжаление и продължителните паузи за зареждане.
Технически данни и цена: Kia Niro EV Inspiration
• мощност 150 кВт. (204 к.с.)
• капацитет на батерията 64,8 кВтч.
• Д/Ш/В 4420/1825/1585 мм
• обем на багажника 475–1392 л
• 0–100 км/ч за 7,8 сек
• макс. скорост 167 км/ч
• разход на гориво (WLTP) 16,2 кВтч./100 км
• цена от 47.590 евро