Honda спира продажбите на малкия електромобил Honda e за Европа

2711
2023

При представянето си през 2019 г. Honda e разбуни духовете с необичайния си дизайн. Големият брой елементи с подчертано кръгли форми бяха допълнени от други нестандартни решения като камерите вместо странични огледала и информационно-развлекателната система, чиито два големи екрана вдясно от водача могат да симулират аквариум – или дори японска градина. Освен това Honda e разчита на задно задвижване – необичайно за класа.

Шест екрана разчупват кокпита на Honda e: тук виждаме арматурно табло и два дисплея на информационно-развлекателната система. Отделно има още два монитора, които прожектират изображенията от камерите на мястото на страничните огледала, както и един – за централното огледало.

След запитване от страна на AUTO BILD сега японците обявиха, че Honda e вече няма да може да бъде поръчвана за Европа. От Honda не посочват причините за преустановяването на продажбите, но те са очевидни: според статистиката на KBA в Германия през 2020 г. са регистрирани общо 1127 нови Honda e, а през 2021 г. – съвсем малко повече: 1256. След това обаче реализациите паднаха рязко. През 2022 г. от модела са били купени едва 677 бройки, а за 2023 г. до октомври включително – само 101. Тъй като регистрациите на нови автомобили намаляват, за Honda става по-нерентабилно да предлага модела.

Honda e – сравнително скъпа за малък автомобил

Освен това цените бяха сравнително високи – което се дължеше и на богатото серийно оборудване. Досега Honda e можеше да бъде поръчана минимум срещу 66 990 лева – при скромната дължина от 3,63 метра и с малка батерия – едва 35,5 кВтч. Ето защо и пробегът е сравнително малък – от 210 до 222 километра по WLTP. Конкуренцията от страна на други електрически малки автомобили също може да е изиграла важна роля.

Дизайнерите на Honda e са заложили основно на кръгли форми и отзад. Ширината на автомобила заедно със страничните огледала е само 1,75 метра.

Въпреки това Honda продължава да твърди, че все още се концентрира върху електрификацията за европейския пазар. Миналата седмица в България дебютираха три електрифицирани SUV – но само един от тях – E:Ny1, е изцяло на ток. CR-V и ZR-V разчитат на хибридно задвижване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин