2015
За почитателите на Bugatti появата на нов модел е събитие на века. Сега ултрапрестижната марка отново показа такъв – макар и само за виртуална игра. Наследникът на Veyron обаче със сигурност ще приеме някои от чертите му:
16 цилиндъра
Vmax – над 450 км/ч
Малко след Червената вода (Eau Rouge) педалът на газта опира пода. Трансмисията с два съединителя включва 4-ата предавка, а 8-литровият мотор с 16 цилиндъра ръмжи като разярен звяр и светкавично се развърта до ограничителя. Идва следващата предавка – и спектакълът се повтаря. До няколко секунди 1650 к.с. ще ускорят машината до 430 км/ч – със 100 повече, отколкото при болид в клас LMP1 на същото място по време на „24 часа на Льо Ман”.
Момент, Bugatti на пистата? Това го е имало в миналото. С над 2000 победи и подиума през 30-те години на миналия век Typ 35 е най-успешният състезателен автомобил в историята. А днес? Сякаш въпреки чудовищната си мощност Bugatti-тата на новото време се чувстват по-добре по булевардите, отколкото по пистите.
Култовата марка обаче се завръща по трасетата – макар и за начало само дигитално. И много бързо.
Но да караме по ред. След 450 произведени бройки и 10 години тази пролет дойде моментът Bugatti да преустанови производството на Veyron 16.4. Време е за наследника на най-престижния модел от концерна VW. Но Chiron ще ни накара да го почакаме още малко – засега Bugatti представя на IAA само прототип – произведение на изкуството от карбон, синьо чудо. Vision Gran Turismo обаче е нещо повече от уникат за шоута – от есента неговият образ ще бъде основен герой в състезателен симулатор. Така той ще може да бъде каран, макар и само виртуално, от фенове по целия свят. „Няма да има достъпно Bugatti в реалността. С този проект ние си поставихме за цел да създадем кола, до която всеки ще може да се докосне”, обяснява президентът на Bugatti Волфганг Дюрхаймер стратегията, скрита зад концепцията.
И тъй като машината не е предвидена за серийно производство, тя има право да разкрие дивата страна на марката. Затова и пропорциите на колата са толкова странни, почти като в комикс. Те обаче разкриват (донякъде) визията на наследника на Veyron. Голямата радиаторна решетка с тънките „очи” с по четири LED-модула определено ще намерят приложение и в бъдеще, също както и линията на „гребена” и формите на въздухозаборниците. Дори „отворената” задна част има реален шанс да се появи при Chiron – все пак той трябва да изглежда малко по-агресивно. „Дизайнерското ДНК на Bugatti е направило стъпка напред в еволюцията си”, казва дизайнерският шеф Ахим Аншнайт. „Въпреки че оформлението на нашия прототип е малко пресилено, с него ние искаме да демонстрираме в каква посока ще върви дизайнът ни през следващите години.”
Интериорът също разкрива малко от новия Chiron. Така например издадената средна част на покрива е маркирана и отвътре, където разграничава мястото на шофьора от останалата част на купето и след това прелива в централната конзола. Двуцветното оформление вероятно също е тема, която ще бъде прехвърлена към серийния модел – с една новост. За първи път извън Формула 1 ще бъде използвана специална лека и устойчива велурена кожа, във Vision Gran Turismo в типичен за Bugatti син цвят.
С Vision Gran Turismo хората от Bugatti не искат да разкрият нищо за техниката на Chiron. Прототипът е задвижван от познатия W16-мотор, който в играта развива над 1500 к.с. благодарение на четири турбокомпресора (вместо 1200 като при Veyron). “За нас беше важно да останем близо до реалността. Автомобил с подобни настройки действително би могъл да съществува за пистата”, обяснява шефът на Bugatti Дюрхаймер.
Серийният Chiron действително ще бъде задвижван от модифициран и доразвит двигател с 16 цилиндъра, който ще генерира около 1500 к.с. А с хибриден модул, за който вероятно ще се доплаща, ще има дори 100 „коня” отгоре. Така спринтът от 0 до 100 ще отнема под 2 сек – новият снаряд на колела по-скоро ще телепортира, отколкото ще ускорява своите пътници. И то чак до 450 км/ч!
Ако трябва да бъдем честни, смятаме, че състезателният автомобил на Bugatti не трябва да останем само уникат – дъщерната фирма на Volkswagen би могла да направи малка серия от колата и да я предложи на платежоспособни клиенти за пистата, както Ferrari направи с FXX. И тогава се надяваме да даваме газ малко след Червената вода и в реалността …