Тест на големия хибриден SUV на Opel


3
февр.
2020

Grandland X Hybrid декларира намерения на спортист със своите 300 к.с. SUV-ът обаче може да бъде и разумен. AUTO BILD го тества!

Наслаждаваме се на фактите: 300 к.с. от три сърца (!), тоест 1,6-литров турбо двигател и два електромотора. 520 Нм максимален въртящ момент, който благодарение на двойното задвижване не завършва с пушек от гуми по асфалта. А този черен преден капак! Както при Kadett C от 70-те години. Добре дошъл, Grandland X Hybrid4. След първите километри AUTO BILD казва: този Opel ни порази като светкавица. Това е най-мощният модел от Рюселсхайм – е, може ни само рали Ascona -та на Валтер Рьорл в мазето на музея.

Изцяло на електричество Grandland X Hybrid изминава 59 километра

180 000 автомобила Grandland X са продали хората от Opel от появата на пазара на модела. Компактният SUV с дължина от 4,48 метра се произвежда в Айзенах, Германия – там се прави и Plug-in хибридният вариант. Hybrid4 означава 1,6-литров бензинов агрегат с 200 к.с., електромотор на предната ос със 110 к.с. и 8-степенна трансмисия, както и разполагаща със 113 к.с. електрическа машина на задната ос.  Тоест Grandland е модел с електрическо двойно задвижване. Системната мощност е 300 к.с., а електрическият пробег е 59 километра по WLTP. Дотук с теорията. На практика Plug-in-хибридът е по-тесен от версията с двигател с вътрешно горене. В резервоара се побират 43 литра – тоест с 10 л по-малко, което се дължи на факта, че батерията е разположена под задната седалка. Също така е редуцирана и вместимостта на багажното отделение: от 390 до 1528 литра при хибрида за разлика от 514 до 1652 литра при вариантите с дизелов или бензинов мотор.

Освен това Grandland X Hybrid е с 375 кг по-тежък! 1875 кг собствено тегло, а какво става, ако се качат четирима дебелаци?  Няма проблем – десният крак прощава всичко на Grandland. Отговорен за това е намиращото се вляво на лоста на автоматичната трансмисия бутон за добро настроение. Натискате го, докато програмата смени електрически, хибриден и 4х4 режим и стигате до спортен режим. Когато със задружни усилия се включат двигателят с вътрешно горене и двата електромотора, моделът на Opel се катапултира за 6,1 секунди до темпо 100, като това действие определено доставя удоволствие. Още по-голямо удоволствие ще ви достави хибридният режим – тогава 1,6-литровият агрегат и електромоторът си препредават задвижването според необходимостта, като накрая ще пътувате подчертано ефективно.

Ако повдигнете втори път лоста на автоматичната трансмисия, ще спестите от спирачните накладки в режим B, тъй като при отнемане от педала на газта хибридът забавя автоматично и енергията се влива в батерията.

Даваме допълнителна звезда на Grandland за добрите маниери. Когато двигателят с вътрешно горене се включи, той го прави незабележимо. Е, ще трябва да поговорим и за пари. 53 830 евро за тестовия автомобил не са малко, но затова пък екологичната „светкавица“ е оборудвана с всичко, което можете да намерите на рафтовете на  Opel: адаптивни LED-фарове, навигация, кожена тапицерия, 19-цолови джанти. Тоест всичко. Препоръчваме този Grandland, ако работите на съответното разстояние: 50 километра до офиса, зареждате по време на работа, после 50 километра до вкъщи – всичко само на електричество.

ИЗВОД: 300 к.с., 4х4, почти 60 километра електрически пробег. Grandland X Hybrid4 струва почти колкото Audi Q5 Plug-in-Hybrid. само, че при Opel всички екстри са включени – за разлика от Audi. 

Оценка от теста на AUTO BILD: 5

Технически данни

Opel Grandland X Hybrid4 

4-цил. турбодвигател (1598 см³) + 2 електромотора (13,2 кВтч.) • системна мощност: 221 кВт. (300 к.с.) • макс. въртящ момент: 520 Нм • двойно задвижване, 8-степ авт. трансмисия • Д/Ш/В: 4477/1856/1609 мм • собствено тегло: 1800 кг (DIN) • обем на багажника: 390–1528 л • 0–100 км/ч за 6,1 сек • макс. скорост: 235 км/ч • разход на гориво (WLTP): 1,3-1,4 л А 95 Н, 15,3-15,9 кВтч. • вредни емисии (WLTP) CO2: 29-32 г/км • цена: от 51 165 евро (за Германия)

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >