2024
MG3 oтпразнува своя световен дебют на изложението в Женева. Моделът e първият пълен хибрид на марката MG и ще се продава в Европа – за разлика от предшественика си, който беше лансиран единствено във Великобритания. Продажбите трябва да започнат още през лятото на 2024, а към момента цените все още не са известни.
Спортнo oформление на предницата, класическа задна част
Формата на MG3 е класическата за малък автомобил – хечбек с пет врати и нисък преден капак. Отпред моделът изглежда доста спортно. Затова допринасят преди всичко „навъсените“ фарове – MG нарича дизайна им „Hunting Eyes“, както и радиаторната решетка, простираща се почти по цялата широчина на предницата. Големите странични въздухозаборници и предният сплитер допринасят за агресивния външен вид.
По-различен подход е приложен за задната част – тя изглежда доста по-семпло и следва класическа визия. В противовес с „агресията“ на предницата, MG3 няма видими ауспухови накрайници – изпускателната система завършва с тръба, която е интегрирана в небоядисан пластмасов елемент на престилката по такъв начин, че остава почти невидима.
Размерите:
Дължина: 4113 мм
Широчина: 1797 мм
Височина: 1502 мм
Междуосие: 2570 мм
Обем на багажника: 293 л
Първият пълен хибрид на MG
MG предлага само един тип задвижване за MG3 – тип „пълен хибрид“, за първи път при марката. MG нарича системата “Hybrid+”. То комбинира 1,5-литров бензинов двигател (102 к.с./128 Нм) и електромотор (136 к.с./250 Нм). Те генерират системна мощност 194 к.с., а производителят все още не издава въртящия момент.
Нетипичен избор на скоростна кутия
Най-интересното обаче е трансмисията – вместо типичната за хибрид CVT, тук е приложен конвенционален автоматик с 3 предавки. Това решение би трябвало да свали разхода и да направи превключванията по-приятни – поне това обещават от MG, но ние ще разберем дали е истина едва след първия тест.
Спортен интериор
По отношение на интериора дизайнерите явно също са се стремили да придадат на MG3 известна доза спортен характер. За целта са поставили скосен отгоре и отдолу волан, както и седалки с ромбовидни мотиви.
Пред погледа на шофьора има 7-инчово дигитално табло, а инфоразвлекателната система се управлява от 10,25-инчов тъчскрийн. Освен посредством тъчконтрол, достъп до важните функции може да бъде получен и от лента с бутони под екрана. Водачът може да разчита и на бутоните от волана за бърз избор.
Серийна навигационна система и четири USB порта
Навигационната система е серийна, както и опцията за сдвояване на смартфона чрез Apple CarPlay или Android Auto. Освен това винаги на борда има климатик, аудиосистема с шест високоговорителя, четири USB порта, камера за обратно виждане и парктроник. За по-високите нива на оборудване на MG3 се предлагат също безключов достъп, отопляеми предни седалки и отопление на волана, както и 360-градусова камера.
В списъка с асистиращи системи влизат асистент за поддържане на лентата, предупреждение за напускане на лентата, адаптивен круиз контрол, предупреждение за удар отпред и асистент за задръствания. MG предлага три нива на оборудване и седем цвята за MG3. Освен това китайското MG ще разполага с гаранция 7 г./150 000 км.