2023
Посредством производителя на двигатели и строителни машини Hyundai Doosan Infracore (HDI) Hyundai разработва нов водороден двигател, който трябва да влезе в серийно производство през 2025 г. Интересното в случая е, че не става въпрос за горивни клетки, които преобразуват водорода в електрическа енергия, а за двигател с вътрешно горене. Вместо фосилно гориво, в двигателя се впръсква водород, който бива изгарян.
Бъдещият двигател на водород трябва да развива мощност от 300 кВт/402 к.с. и да генерира максимален въртящ момент от 1700 Нм при 2000 об/мин. Освен това агрегатът трябва да отговаря на нормата за емисии Eврo 7.
Двигателят на Hyundai трябва да работи на водород с по-ниска чистота
Hyundai Doosan Infracore планира да проектира двигателя така, че той да може да използва водород с относително ниска чистота. Това трябва да позволи на агрегата да бъде колкото мощен, толкова и икономичен. Изгарянето на водород с ниска чистота може да се окаже най-подходящото решение за задвижване за средни по калибър до големи превозни средства на дълги разстояния.
Затова и планът е новият водороден двигател да бъде използван в автобуси, камиони, строителна техника и други големи машини. HDI възнамерява да представи първия прототип на водородния aгрегат до края на 2023 г. Необходимите широкообхватни тестове на агрегата ще бъдат проведени през 2024 г., а масовото му производство трябва да започне през 2025 г.
Ще се наложат ли водородните двигатели в дългосрочен план?
Юрген Келер е убеден, че в дългосрочен план водородните двигатели ще успеят да се наложат. Келер е управляващ директор на Hyundai Deutschland GmbH и отговаря за маркетинга на марката в Германия. Според Келер водорът ще бъде внедряван отгоре надолу, т.е. от големите превозни средства към малките. Келер дори смята, че е възможно да се появи автономен самолет с горивна клетка.
Бъдещето на Hyundai Nexo обаче е под въпрос. „Кореецът“ е един от двата модела с горивни клетки, които в момента се предлагат в на пазара в Германия. През 2022 г. обаче продажбите му бяха под 500.