E-Ferrari 308 GTE: жребец на ток

Ferrari с електрическо задвижване е доста странна концепция – поне така смята шефът на Fiat Серджо Маркионе. Момчетата от Electric GT в Калифорния обаче имат друга гледна точка

2106
2016

Това Ferrari 308 GTS от 1978 г. тихо и кротко събира прах в калифорнийска автомоборга, защото V8-моторът му е изгорял след теч на гориво – докато наблизо не минава Ерик Хътчисън. Той взима червения „жребец” у дома и заедно със своите колеги от Electric GT му дава нов живот. Под капака са поставени три свързани електродвигателя и пакет от акумулатори с капацитет 30 кВтч. С тяхна помощ Ferrari-то минава 80 мили (ок. 130 км) с едно зареждане и развива почти двойно по-висок въртящ момент.

Какво би казал Магнум по случая?

Хътчисън казва, че нямал точни данни за ускорението и мощността, тъй като измервания не са правени. Според мъжа обаче упражнението 0-100 отнемало по-малко от 5 сек, което е по-добро постижение, отколкото с оригиналния V8. За съжаление електрифицираният “жребец” не се продава. С него Ерик Хътчисън иска да събира погледите на минувачите покрай зарядните станции, където паркират Nissan Leaf и компания. Какво ли би казал по случая най-известният шофьор на Ferrari 308 – частният детектив Магнум от известния сериал? Вероятно коментарите под видеото от Youtube биха му допаднали…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин