Brabus B40S-650: широка усмивка с 320 км/ч

650 к.с. и 320 км/ч: Brabus изстрелва в друга орбита Mercedes-AMG C 63. АUTO BILD изпробва V8-седана!

2006
2016

За Brabus явно 510-те конски сили на C 63 S не са достатъчни. Тунинг компанията „напомпва“ V8 Biturbo-двигателя до 650 к.с. и 820 Нм. Дали това не е прекалено много за С-клас? В рамките на Conti Tuning Day AUTO BILD изпробва черния снаряд в „кожата“ на седан.

Eто го ключа към върховната мощ! Вероятно той е единствената част по Brabus С, която е хромирана – защото на всички други места отразяващият гланц е отстъпил място на зловещия черен мат (поне що се отнася до екстериора). Специалният цвят в известна степен издава това, което се крие между предните колела: чудовище с 650 конски сили. Останалото очебийно по изпипаната AMG-каросерия са черен лак и карбон, „устна“ под предната броня и дифузьор отзад с типичните за Brabus ауспухови накрайници. Те сигнализират на автомобила отзад – приятел, нямаш шанс!

С отворени клапи V8 звучи най-добре

Най-добре е човек да се придържа към този съвет. Защото Brabus е „разпилил“ порядъчно C 63 S (серийно с 510 к.с.). Техническите специалисти са поставили по-големи турбокомпресори на V8-aгрегата с работен обем 4,0 литра. Към тях тунерите добавят нови Downpipes и допълнителен контролен модул, поставен директно зад радиатора. Защо допълнителен контролен модул ли? Защото комплексна преработка на електрониката би била прекалено сложна. Но нека да запалим бижуто под предния капак. Басовият глас на „осмака“ още на празен ход предвещава нещо специално. В кокпита обаче всичко е серийно! Но защо на човек му е нужно изобщо някой да променя нещо тук? Кожата е висококачествена, позицията на седене е идеална, всички бутони са там, където очаквате – включително и този за управление на клапите в ауспуховата система. Цък. Те са отворени. Резултатът: Brabus „мутира“ акустично до мощно бобещ Powerboat.

Със своето стакато С-клас се устремява напред с мощта на 8 цилиндъра. Турбодупка практически не се усеща. При кикдаун обаче 7-степенният автоматик не реагира толкова бързо, колкото трансмисия с два съединителя. Това обаче не е проблем, тъй като максималният въртящ момент от 820 Нм е наличен още при 1750 об/мин. Гумите Continental на задната ос с размер 265 въпреки всичко успяват да поддържат посоката – но не и без помощта на електрониката. Този Brabus развива 320 км/ч? Да, лично го проверихме.

Като изключим екстровертния саунд, Brabus остава напълно предвидим. За отрицателното ускорение колата разчита на керамични спирачки, които гарантират сигурност с оглед на 140-те допълнителни конски сили. Същото важи и за окачването, което е получило нови пружини. Серийните амортисьори са запазени. Така машината получава много добра управляемост – но, естествено, няма как да очаквате, че 1,7-тонният Benz е идеалната машина за пистата.

Технически данни на Brabus B40S-650

Двигател V8 Biturbo Работен обем 3982 куб.см Макс.мощност 650 к.с. Макс.въртящ момент 820 Нм Ускорение: 0-100 км/ч за 3,7 сек Макс. скорост 320 км/ч Разход EU-Mix 8,8 л/100 км Цена на тестовия автомобил 323 189 лева

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин