2017
НЕЩО СЕ СЛУЧВА на пазара за гуми: след навлизането на Michelin сега в бурно развиващия се сегмент на всесезонните гуми се намесва и конкурентът Continental. Производителят от Хановер дълго време се противопоставяше на отказа от сезонната смяна на летните гуми със зимни, като се позоваваше на критериите за сигурност и уж неразрешимия конфликт между сцеплението на заснежена и мокра настилка на една и съща гума. Затова представянето на първите всесезонни гуми на Continental – AllSeasonContact – през пролетта на тази година се превърна в истинска сензация.При това преимуществата на всесезонните гуми за водачите са повече от очевидни: не се налага досадната смяна на гумите два пъти годишно, чакането на опашки, не ви трябва втори комплект гуми и джанти, нямате и разходи за съхранение на гумите в „хотел за гуми“ например. Така пестите време и пари.
Предизвикателството е комфортът да не е за сметка на сигурността на пътя. Дали е възможно това? За да отговорим на този въпрос, ние проведохме обстойни тестове във всички климатични зони.
Тестовете на сняг проведохме в Новозеландските Алпи. Там, в разположените на надморска височина от 1650 метра SHPG (Southern Hemisphere Proving Grounds), условията за зимни тестове бяха много добри още до края на август.
Преди това закупихме 25 комплекта всесезонни гуми като нормални клиенти. 15 от тях отпаднаха още след първия тест: прекалено дълъг спирачен път на мокра настилка. А това означава гарантирано отпадане от надпреварата! Така че след квалификациите останаха само 10 модела гуми. Те бяха тествани при летни условия на мокра и суха настилка. Важният тест за износването, който служи за оценка на пробега и разходите, бе проведен от колегите от Dekra. А какви са финалните резултати, ще научите на следващите страници.
ТЕСТОВИТЕ ДИСЦИПЛИНИ НА СНЯГ
Сцепление
Чисто зимната гума има преимущество пред добре захапващите всесезонни гуми само при тази дисциплина. Въпреки символа „снежинка“ Apollo Alnac 4G не се справя добре при заснежените изкачвания.
Спиране
Половината от All Season кандидатите постигат нивото на зимна гума и при спиране, което е великолепен резултат.
Управляемост
Директни реакции при завиване, сигурна управляемост – гумите на Conti и Nexen са царете на заснежена настилка в този тест.
Слалом
По отношение на страничното водене моделът на Continental изпреварва дори и зимните гуми. Слабо представяне на Apollo.