Новата Honda Clarity: чиста вода вместо смрад


4
сеп.
2018

ВИЕ СТЕ СТЕСНИТЕЛНИ и не желаете да ви наблюдават? Тогава в никакъв случай не си купувайте Honda Clarity! Иначе на всеки светофар хората ще ви сочат, ще вадят мобилни телефони и ще правят снимки. Без значение дали дизайнът на „японеца“ с късото междуосие, дългите надвеси на каросерията и странните детайли ви харесва или не: той определено прави впечатление! А също толкова космическа колкото външността е и техниката на тази Honda. Автомобилът се движи изцяло електрически – вече свикваме с това. Но вместо да зарежда ток от контакта, Clarity си го произвежда сама. Под капака на автомобила има горивна клетка, в която се осъществява реакция между водород и кислорода от въздуха. Вследствие на тази реакция се получават: a) ток, и б) чиста вода, която капе от ауспуха. Чиста вода вместо смрад! Звучи сложно, но всъщност е много лесно.

От ауспуха на Honda наистина излиза само вода. При това толкова чиста, че можете да я пиете

В Honda отдавна са оставили зад гърба си експерименталната фаза и сега всичко е като при сериен автомобил: натискате стартовия бутон, после включвате на режим D – и колата потегля. Дори по-бързо в сравнение с други електромобили. Въпреки теглото си от 1,9 тона Honda ускорява за 8,7 секунди от място до 100 км/ч, а междинният спринт от 60 до 90 км/ч се реализира от „японеца“ за 4,4 секунди. Тези числа обаче не могат да пресъздадат усещането зад волана. Чувствате се много добре, дори по-добре от всички водачи около вас, тъй като отзад не излиза нищо, което разболява – например CO2 или NOx. Дискусии за забрана на дизеловите автомобили? Те са без значение.

Аеро, но не и динамична: задницата на Clarity прилича на тази на Toyota Prius. Доста странна

Чистата съвест зад волана няма цена. Освен това прибавяме и факта, че изведнъж ВСИЧКИ останали автомобили изглеждат стари. TDI до вас на светофара трака шумно, дори хибридният Prius и модерните бензинови агрегати изглеждат като от старата школа. А дрезгаво ръмжащото Porsche вляво? Сякаш неговото време е отминало – дори не е готино. Навигационната система на Honda била от каменната ера? Ще наречете пластмасите в интериора прилични само ако много обичате Clarity? Или пък резервоарът за водород значително намалява вместимостта на багажника? Всичко това не е болка за умиране. В замяна натискате педала на газта до ламарината с чиста съвест, а автомобилът се изстрелва като ракета. И си казвате: да, бъдещето може и да е хубаво.

Тук ще ви помогнат! Когато включите мигача, се появява изображение от камера на мъртвата зона върху монитора на мултимедийната система – супер!

Нека го наречем прагматично: обикновени пластмаси, много стара навигация, но с добро управление

Поне ако бъде изградена достатъчно добра инфраструктура за зареждане. С което стигаме и до недостатъците на Honda. Към момента в Германия има общо 20 възможности да заредите догоре този модел на Honda – след пет години се очаква да има общо 400 станции за зареждане на водород. Един килограм водород струва 9,50 евро, резервоарът побира 5. С тях можете да изминете пробег от около 435 километра. Друг недостатък: водородната Honda е скъпа. В САЩ струва около 60 000 долара, а цената за Германия и Европа все още не е известна. От друга страна, сумата не е кой знае колко голяма за необикновен автомобил със серийна чиста съвест. Тогава няма да се притеснявате и от снимките по светофарите.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >