2024
Така тествахме
ОЦЕНКИТЕ са като в училище по шестобалната система от 6 = „отличен“ до 1 = „лош“. Тестът е разделен на четири раздела: сняг, мокра настилка, суха настилка и разходи. Важните за зимния сезон оценки за сняг и мокра настилка участват с по 30 процента в крайното класиране, а тези за суха настилка и за разходи – само с по 20 процента. Процентите под отделните дисциплини отговарят на относителната им тежест в общия усреднен резултат. Оценките от 4+ в свързаните със сигурността дисциплини водят до декласиране. Оценки в разделите от 4 не позволяват оценка „отличен“. При еднакви оценки фирмите производителки са подредени по азбучен ред. Отличията „екологичен шампион” и „най-екологично произведена гума” се дават само измежду кандидатите с отлична или много добра обща оценка.
СУПЕРТЕСТЪТ ЗА ЗИМНИ ГУМИ С 53 КАНДИДАТА: ТАКА ТЕСТВАХМЕ
Всички кандидати в теста за гуми се купуват тайно на свободния пазар. След отделянето на „лошо представилите се“ по време на квалификацията за спирачен път на мокра настилка, останалите кандидати отиват на специална тестова отсечка при зимни условия в Норботен, най-северната провинция на Швеция. След теста за спирачен път върху сняг биват дисквалифицирани още кандидати. С останалите 20 топкандидата отиваме на пистата Контидром, тестовата писта на Continental AG в Алертал. Важните за раздела за разходи тестове за износване се провеждат на калибрирани стендове на производителя на гуми Bridgestone.
Извод
Ситуацията на пазара за автомобилни гуми започва постепенно да става непрегледна. Водачите на автомобили и клиентите са затрупани с голям брой продукти. Тестът за гуми е като светлина в тунела и ви предпазва от неправилни инвестиции в гуми, разполагащи с малки или никакви резерви за сигурност. Максимална сигурност предлагат четирите скъпи премиум продукти на Continental, Goodyear, Bridgestone и Michelin. Без издънки и на добра цена се представи и Semperit
Speed-Grip 5 (марка на Continental).