В НОВИЯ НИ БРОЙ 13/2018 ЩЕ НАМЕРИТЕ


26
юни
2018

Главният редактор РАЛФ ПЕТРОВ

100 летни страници!

Уважаеми читатели, не само светът на автомобилите е динамичен. Не по-малко интензивно се променят и условията за медиите, които отразяват съвременната мобилност. От месец юли цената на хартията на световния пазар за втори път тази година се покачва с около 15 процента. Причината: Китай изкупува огромни количества употребявана хартия и целулоза. Запасите в Европа са изчерпани и възниква сериозен недостиг. Затова цените се вдигат. В интернет хартия не е необходима, но усилията и разходи- те за качествен и конкурентен продукт като autobild.bg съвсем не са под тези на класическото хартиено списание. Освен редакционния труд по съдържанието, трябва да се инвестира в сървъри, хостинг, специалисти по информационни технологии, които да бранят сайта от неуморимите злонамерени хакери. Информацията в интернет е безплатна и сайтовете разчитат единствено на приходите от реклама. На скромния българския пазар рекламните приходи са относително малко за широкото предлагане на онлайн медии, докато всички разходи на издателите са сравними с големи пазари като Германия и Франция. За да може да продължим да ви предлагаме този качествен европейски продукт, се налага да бъдем гъвкави. Затова навлиза- ме в лятото с нова периодичност: двоен брой на AUTO BILD на цена по-ниска от два броя. Така зареждаме резервоарите, за да преминем успешно през летните месеци, през които читателите ни сериозно се увеличават, за сметка рекламните публикации. Странно е, но така е всяка година. Такава е динамиката при нас, медиите… Благодарим ви от сърце, че вече 16 години неотменно ни придружавате и подкрепяте по този вълнуващ път на AUTO BILD в България. Още веднъж поклон пред Вас и приятно четене!

Benz, Baby!

Малките автомобили на Mercedes

Темата за базовия модел занимава Mercedes от 1982 г. – тогава на пазара се появи 190. Сега швабите работят над нов Baby Benz
A-клас и неговите варианти Daimler печели добри пари – заради голе- мите продажби. Производството на модела се осъществява на три континента, годишно от конвейе- рите слизат 700 000 екземпляра. Въпреки това сегашната платформа трябва да бъде опростена, за да си струва производството на базов модел. Тъй като в момента A-клас стартира от 60 000 лв., за да предла- гаш на същата база модел с по-ниска цена от порядъка на 20 000 лв. се изисква майсторство. Вероят- но би помогнало, ако се предлагат няколко варианта.

 

ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ – ALPINE A110

 

МЕРСИ, ФРАНЦИЯ! БЛАГОДАРИМ ЗА комиксите с Астерикс, за „La Boum“ – и разбира се, за Alpine A110. Леката „бегачка“ на Renault дрифтираше далеч преди галите и Софи Марсо в детските ми мечти – както и в международните ралита. Сега Alpine отново се качва на автомобилната сцена. Със същото име и същата концепция, но без ретро нелепост. Рядко автомобил предизвиква такова одобрение и такива усмивки сред всички възрастови групи. За мен това бе един от най-вълнуващите тестове за 24 години в AUTO BILD. Още от първия поглед ни става ясно: Alpine е пораснал през по- следните няколко десетилетия. Но все пак с дължината си от 4,18 метра (преди 3,85 м) широчината от 1,80 метра (1,60 м) остава приятно компактен. Както и нисък – 1,25 метра. Въпреки че тества- ме все повече SUV-ове и аз съм над 50 години, качването става по-лесно, отколкото си мислех. А вътре ни очакват впечатляващи спортни седалки тип корито. Е, не седим в тях съвсем перфектно. Но все пак вътре има място и за двуметрови мъже. Нерегулиращата се облегалка е малко ниска и с недостатъчна опора в областта на раменете. Потегляме. Ние сме на отсечката за тестване на управляемост върху суха настилка на Contidrom до Хановер. Натискаме спирачка- та, после стартовия бутон, превключваме на режим Sport (или Track), издърпваме двете лостчета на волана и ги пускаме – и синята „бегачка“ се изстрелва напред.

Модерна висока седалка срещу класическо комби

ТЕМА НА БРОЯ

Почти 27 процента от всички нови автомобили са SUV-ове – въпреки атрактивните комбитата. AUTO BILD ще ви разясни защо

КОГА ЩЕ ПРИКЛЮЧИ ВСИЧКО ТОВА? SUV-овете продължават да увеличават броя на продажбите си в Германия, като в почти всички класове пазарният им дял расте и те все по-често са срещани на пътя. Народът се качва нависоко върху рустикални автомобили. Питаме се защо всъщност е така? Несъмнено предимствата като високата пози- ция на седене и добрата видимост се противопоставят успешно на недостатъците. SUV-ът например харчи повече от своя конвенционален комби събрат. Тъй като често тежи повече и е с по-висока каросерия, тоест оказва по-голямо съпротивление на вятъра. Освен това по-високият център на тежестта не благоприятства динамичното пътно поведение. Достатъчно причини, за да търсим причината. Дали SUV-овете с право са толкова популярни?

 

BMW 320i touring срещу BMW X2

Škoda Superb Combi срещу Škoda Kodiaq

Audi A3 Sportback срещу Audi Q2

Volvo V90 срещу Volvo XC60

 

Първи впечатления: Lexus ES 300h

Lexus показва сърдития си поглед на германския висок клас: ES Hybrid носи предимства преди всичко при разхода

ПРЕМИУМЪТ Е СТРАХОТЕН, НО ЖАЛКО, ако никой не го забелязва. В родината на Mercedes, BMW и Audi луксозната дъщерна фирма на Toyota Lexus се опитва да се конкурира с тези наложили се модели. Следващата стъпка на японците: от януари 2019 г. те пускат на па- зара своя успешен седан ES 300h. Досега той бе бестселър в Щатите и ще смени модела GS. С дължина от 4,98 метра седмото поколение на луксозния „японец“ тръгва с огромната си паст на лов за клиенти. A6, E-клас и Серия 5 – пазете се!

Благородни компактни модели с малък дизел

Новата А-класа е най-модерният автомобил в лигата – както и най-скъпият. Дали обаче е и най-добрият? Ще изясним това в сравнението  с А3 и Серия 1

БОЖЕ, РЕАЛНОСТ ЛИ Е ТОВА? ИЛИ ОЧИТЕ НИ лъжат – нима наистина числото е 71 910? Преизчисляваме – калкулаторът не лъже: това действително е цената на нашия тестови 180 d, един модел от компактния клас. Разбира се, в наши дни дори и в този сегмент времената не са това, което бяха. Преди 20-ина години, когато в Германия още се оперираше с марки, никой дори не си мечтаеше за функции като асистент за аварийно спиране, интелигентно гласово управление или навигация с изображения от виртуална реалност… Срещу тлъстата продажна цена Mercedes предлага и сериозно количество високи технологии. Дали обаче те му помагат да натрупа преднина пред конкуренцията? Ние ще проверим.

Новото Audi A1

Най-малкият бизнесклас на света

 

КРАЙ С МИЛОВИДНОСТТА. ВЕЧЕ НЯМА МЕКИ И заоблени форми. Хората от Audi са взели това под внимание, когато са създавали новото A1. Малкият модел от Инголщат е станал доста ръбест, сякаш иска да ни каже: вземете ме на сериозно! Да, и когато го гледаме, автомобилът наистина ни прави впечатление на по-зрял, сякаш е умален вариант на своите големи събратя. По-широка радиаторна решетка в спортни елементи, малко по-насечена броня и – като препратка към славната ера на 80-те – три загатнати вентилационни отвора под ръба на предния капак.

Нови модели BMW 850i Coupé

Уау, колко е горещо! Новото Серия 8 Coupé на BMW изглежда адски добре от всяка една гледна точка. Освен това интериорът му е страхотен – каквито са и двигателите му. Запалихме се

ОТ СЕРИЯ 8 ТЕ ПОБИВАТ ТРЪПКИ ОЩЕ В статично положение. В първия момент си мислиш – тази задница! Определено е шоколадовата страна на нещата. Широка, с тесни светлини и огромни крайни ауспухови тръби. Мега яко. И различна от първата „осмица“ на хората от Мюнхен (1989 до 1999 г.), по която почитателите тъгуват и до днес. Новото топ-Coupé е много по-агресивно и по-спортно. Минаваш отпред, отляво на 20-цоловите джанти, стигаш до вратата и трябва да се качиш. Потъваш ниско долу в шофьорската седалка. Тя е нова и те държи толкова здраво, както бебе държи биберона си. Позицията на седене: доста близо до асфалта.

Сравнение на четири горещи малки автомобила

НАКРАЯ ЖЪЛТАТА „КУТИЙКА“ НЯМА ШАНСОВЕ за победа срещу доказаната конкуренция. За целта просто качеството и предлаганото място не са достатъчни. Съжалява- ме, че трябва да ви го кажем още в началото. А след това ще ви кажем и следното: е, и какво от това? Накрая всички ние наистина заобичахме Suzuki Swift Sport. Малката кола върви много добре, звучи яко и доставя голямо удоволствие. Е, все пак трябва да ви разкажем цялата история. Принципно става дума за малки автомобили с доста прилична тяга, но все пак и с достатъчна нотка разум. Тоест с мощност до 150 к.с., но винаги с пет врати. Изброяваме ги по азбучен ред: Ford Fiesta, вечният скрит фаворит с табелка „Made in Germany“, тоест от Кьолн. 1-литров 3-цилиндров мотор, 140 к.с. Mini Cooper също е с 3 цилиндъра, но от работен обем 1,5 литра, както и със 136 к.с. Seat Ibiza е най-мощният в нашия тест: 1,5-литров 4-цилиндров агрегат, 150 к.с.

Два компактни спортиста на пистата

Около 300 к.с. дърпат предните колела на Type R и Cupra. Но кой ще победи?

НОВАТА HONDA CIVIC TYPE R НЯМА КАК ДА остане незабелязана. В сравнение със Seat Leon SC Cupra, който визуално прилича по-скоро на 3-цилиндров модел, отколкото на бегачка с 300 к.с., „японецът“ е несравнимо по-впечатляващ. По отношение на мощността конкурентите са на сходно ниво, същото може да се каже и за концепцията на задвижването: 2 литра, турбо, 6-степенна механична скоростна кутия и предно задвижване. Но толкова висока мощност на предните колела ни кара да се за- мислим. А особено Seat демонстрира колко безпроблемно може да се справя с този излишък от мощност. За теста по състезателната писта активираме режима Cupra. Спортната програма стяга окачването, педалът на газта става по-чувствителен, звукът също е по-драматичен. Leon потегля по пистата с внушителна тяга. Очакват го дузина завои по нашата тестова писта в Миревал, Южна Франция.

Първи впечатления Kia Ceed

Всестранен талант

КОРЕЙСКИ ЛИ? НЕ, ОПРЕДЕЛЕНО ВЕЧЕ не е такъв. Дизайнът на третото поколение на Kia Ceed е създаден във Франкфурт, моделът е разработен в развойния център на марката в Рюселсхайм и е произвеждан в Жилина, Словакия. Освен това е предназначен за Европа. Там конкуренцията в компактния клас е жестока, а повечето производители правят своите модели от десетилетия. Kia има само десетгодишен опит, но затова пък е намерила формулата на успеха и напредва с огромни крачки. Затова към същественото. Какво е новото? Първо: апострофът в Ceed вече е отпаднал (беше трудно за писане). Второ: в дизайна на каросерията личат гените на Stinger: радиаторната решетка е станала по-елегантна, отпред има огромни вентилационни отвори, LED фаровете са по-тесни, а задната колона е изтеглена назад в полза на динамичната външност.

Обновеният Mercedes AMG C 43 4MATIC Coupé

РАБОТЕН ОБЕМ 3 ЛИТРА, ДВА ТУРБОКОМПРЕСО- ра, 390 „коня“ и ускорение 0-100 км/ч за 4,7 сек: звучи брутално, нали? И действително е: обновеният Mercedes-AMG C 43 4MATIC се изстрелва като звяр при настъпване на газта, създава усещане, че може да завива при всяка скорост, и още в първия момент ви кара да съжалявате, че го карате по обикно- вен път, а не на писта. Финото Coupé обаче има и втора природа – и имен- но в това е чарът му. Когато изберете тихия режим на изпускателната сис- тема с клапи, настроите окачването и задвижването в режим Comfort, С 43 скрива природата си на див звяр и се превръща в скромен (поне в акус- тично отношение) автомобил, който няма да събуди съседите ви, ако се прибирате късно. За съжаление, при AMG изпълнението ще имате достъп единствено до адаптивното окачване Dynamic Body Control – дори и да сте готови да доплатите, уникалното в класa въздушно не се предлага като опция. Въпреки впечатляващата динамика горивната консумация при теста се въртеше под 10 л – и почти не се различаваше от тази за 4-цилиндровия С 250, който също из- пробвахме – макар и в кабрио версия.

 

 

Въз форма ли е колата ви за отпуската?

Тест

 

СЕМЕЙНОТО КОМБИ СТРАДА. ПРУЖИНИТЕ са се свили почти докрай, гумите свистят, окачването се бори за стабилност. В тестовия автомобил с тегло 1800 кг са се на- товарили 600 килограма пътници и багаж. Двигателят се напъва така, сякаш участваме на състезание, и харчи лакомо гориво, а спирачките издават доста силна миризма. Дали намиращ се в подобно състояние автомобил ще пристигне здрав и читав на мястото за почивка през лятото? И как ще се чувстват пасажерите в него? Примерът Opel Insignia Sports Tourer показва: модерните автомобили могат да поберат солидно количество багаж и остават стабилни въпреки мъченията от дългото пътуване през отпуската. Дали това важи за всички модели? Събрахме на едно място 19-те най-важни автомобила на сезона и ги тествахме съобразно някои критерии на движение. Интересувахме се най-вече от „скорост на пътуване 130“. Колко шум вдига двигателят, става ли много шумно в купето? Харчи ли автомобилът много гориво при това темпо на пътуване? И какво се случва при поява на внезапна опасност – безпроблемно ли е избягването й с натоварен догоре автомобил и висока скорост? Освен това тествахме функционалността (в багажника и в купето), оценихме комфорта на возене и на седене, товарехме багажа. Засега ще ви кажем само: нямаше сериозно провалили се, но във всеки клас имаме препоръчителни модели

 

Три нюанса GTI

Тест

С разполагащия със 115 к.с. Up сега VW предлага три възможности за каране на легендарното съкращение GTI.Затова помолихме Polo и Golf да се явят, за да разберем къде се крие най-голямото удоволствие и кой е истинският наследник на първото GTI от 1976 г.

 

Fiat Punto 1.4 8V Nat. Pow. – краят на един бестселър

Употребявани автомобили

СТРЕЛКАТА НА КИЛОМЕТРАЖА СЕ ДВИЖИ бавно нагоре – 91, 92, 93… При задвижването с природен газ и понижена мощност на остарелия 1,4-литров двигател на Punto му липсва всякакъв темперамент. И това впечатление е пра- вилно. Колкото е стар двигателят с по 2 клапана на цилиндър отпреди ерата на Downsizing-а, толкова е остаряло и самото Punto. И в това няма нищо чудно, още от 2005 година многократно прекръщаваният модел се опитва да премине в по-високия клас – и все без успех. За спиране на производството се говори от години и краштестът на NCAP през 2017 година, на който Punto се провали с исторически лошия резултат от нула звезди, сякаш бе последният пирон в ковчега му.

VW Golf Variant 1.4 TSI – Golf с недостатъци

Употребявани автомобили

НЯКОИ НЕЩА НЕ СЕ ПРОМЕНЯТ НИКОГА. Например: вечният лидер по продажби се произвежда от VW и се нарича Golf. За съжаление традиционно е и нестабилното качество при различните поколения: първото страдаше от калпави- те си ламарини, Golf II се превърна в автомобил за вечността, номер 3 падна жертва на ерата на икономиите при Лопес, четвъртият Golf бе дело на перфекциониста Пийх. При поколението V/VI (само фейслифт) отново бе пестено, което доведе до проблеми с напредване на възрастта. Актуалното седмо поколение би трябвало вече да е добро. Но такова ли е наистина? По принцип да. Още след първите метри ще ви стане ясно защо Golf побеждаваше в повечето сравнителни тестове. Той просто беше подходящ за всички. За всяка възраст, за всеки стил на шофиране, за всеки размер и за всеки социален слой. Това е по силите само на Golf. Можете да го харесвате и да го мразите – но успехът му е ясен за всички.

Audi R8 RWS срещу NSU TT

ВЪОДУШЕВЛЕНИЕ

НАЙ-ПОСЛЕ! ТОВА ВЪЗКЛИЦАНИЕ СЕ ЧУ В цяла Германия – между Инголщат и Хамбург. Най- после, след 8 години производство, суперспортистът R8 получи това, което заслужава един супер спор- тен автомобил със средно разположен мотор: задно задвижване! Вместо „по-сигурното“ Quattro задвижване на четирите колела Audi дава на R8 като първи модел с емблемата с четирите пръстена задно задвижване. При което „пър- ви“ не е съвсем вярно. По принцип Audi има такъв модел в гамата си преди почти 50 години. NSU Prinz (от 1969 марката е част от Audi NSU Auto Union AG) е имал задно разположен двигател с 30 к.с. и задно задвижване още през 1958 г. Prinz е името на малкия модел в началото, а по-сърдитите му събратя с впечатляващи двойни фарове и мощност до 70 к.с. се наричат TT и TTS. Роднини по марка, спортни братя по дух, в техническо отношение на практика от една лига (усмивчица) – предположихме, че едно сравнение на двата модела няма да бъде никак лоша идея.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >