VW Touareg на старо: пустата му електроника е виновна!

Натрупалият годинки VW Touareg понякога има проблеми с механиката. Но проблемите с електрическата инсталация са по-чести.


6
юли
2017

Phaeton и Touareg – в началото на десетилетието двата луксозни Volkswagen-a бяха не само сензация, но и истинска проява на смелост от страна на VW.Поне в случая с Touareg рискьт си струваше от икономическа гледна точка, защото масивният високопроходим автомобил още от началото се продаваше толкова добре , че Volkswagen успя да генерира печалби още от първото му поколение.

Touareg обаче постигна и нещо друго – той утвърди марката и в престижните ценови равнища над 100 000 лева и привлече при дилърите на VW клиенти, които дотогава не биха си и помислил и да карат Volkswagen. Това сочи и нашето допитване за Touareg. Само 29 % от собствениците на Touareg преди това са притежавали модел на Volkswagen, като мнозина от тях вече управляват и втори Touareg. 21 процента от собствениците на Touareg „идват“ от скъпата дъщеря на VW Audi, 14 % – от Mercedes, а 5 % – от BMW. Общо 33 % преди това са притежавали високопроходим автомобил, нерядко някоя стара М-класа, Mitsubishi Pajero, Land Rover Discovery или Nissan Patrol.

Понижаващите предавки винаги са били серийни, но не и блокажът на задния диференциал.

И защо тогава са спрели избора си на Touareg? Особено важни са били външният вид (93 %), способностите за движение през зимата (68 %), офроуд възможностите (47 %), надеждността (43 %) и – един доста подценяван в днешно време аргумент – близостта до най-близкия сервиз на марката. С надеждността обаче положението не е много розово. Наистина, няма някакви характерни и повтарящи се оплаквания, но има доста неприятности, които почти винаги са свързани с електрическата инсталация – утечки на електроенергия при паркиран автомобил, дефектни стационарни отоплителни печки, „побъркани“ ксенонови фарове и безпричинно святкащи кoнтролни лампички.

Багажникът е по-малък от очакваното.

Всичко това е разколебало вярата на някои собственици на Touareg в надеждността на техния автомобил. При това Volkswagen проявява голяма отзивчивост по отношение на претенциозната клиентела. Така например постоянно отказващите акумулатори се подменят безплатно даже и след изтичане на гаранционния срок. И това има ефект, защото в списъка с оплаквания на водачите на Touareg ненадеждността е класирана много назад (4 %), въпреки че 20 % от читателите ни съобшават, че поне веднъж не са могли да запалят двигателя, а 12 % даже са били оставени от автомобила си на пътя. Равносметката на дефектите е много разнообразна. От една страна, повишеното ниво на допълнително оборудване увеличава риска от повреди.

Пълноразмерната резервна гума на отделната стойка винаги се доплаща

Тук на първо място се споменават стационарната отоплителна печка, ксеноновите фарове и системата за достъп без ключ. От друга страна е двигателят. Бензиновите, независимо с колко цилиндъра, са почти напълно безпроблемни, най-вече 4.2 V8. При турбодизелите положението е различно. Всеки от тях – освен проблемите с електрониката – си има своите характерни проблеми. Икономичният, но доста грубо работещ R5 TDI често страда заради дефектни водни помпи, както и от смущения от филтъра за твърди частици и качеството на горивото. При мощния като мечка V10 TDI нещата изглеждат по сходен начин, като към тях се добавят отделни повреди по автоматичната скоростна кутия и разпределителна кутия.

Внушителна средна конзола с безпроблемно и логично управление на климатизацията.

По-добре се представя обичаният от клиентите V6 TDI (дял 56 %), който има проблеми единствено с електрониката. При него обаче клиентите са горчиво разочаровани от разхода на гориво. Много наблюдения показват, че при еднаква скорост по-мощният V10 TDI харчи по-малко гориво от V6 TDI. Като цяло обаче разходите по поддръжката и данъците (30 % ) са основната причина за критики, следвана от оплакванията от малкия обем на багажника (26 %). Собствениците на Touareg са доста доволни от работата на сервизите на VW – 87 % им дават положителна оценка.

От 2007 г. – мигачи в страничните огледала.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >