Golf се провали в продължителния ни тест


4
юни
2019

През 2013 г. AUTO BILD прати един Golf и един A-клас в надпревара за короната на продължителните тестове. Сега остана само единият от моделите

Повреда на двигателя: край за Golf 7 в екстремния продължителен тест на AUTO BILD! От 2013 г. бестселърът в компактния клас в Германия се дуелира с Mercedes A-клас. Продължителен тест, какъвто рядко има дори и в AUTO BILD. Два автомобила, без ограничение на пробега, както и без ограничение на теста във времето. Или по-точно: докогато издържат. Сега след пробег от 287147 километра Golf приключи теста. 

Продължителният тест стартира през 2013 г.

За началото на теста двата модела бяха избрани горе-долу на едно и също ниво. Golf струваше като Comfortline 54 000 лв., а A-клас в ниво Style – 52 000 лв. И двата автомобила бяха задвижвани от 4-цилиндров бензинов мотор със 122 к.с. Докато при Golf за превключването на предавките се грижеше 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG, при A-клас водачът превключва собственоръчно. В началото симпатиите бяха еднозначни: Golf бе първи избор на колегите за командировки, а A-клас не бе толкова желан заради лошия си обзор. Въпреки това обаче Mercedes имаше своите фенове. Преди всичко прецизната механична скоростна кутия бе често хвалена от нашите редактори. За да се предотвратят разлики в пробезите, двата модела често пътуваха заедно.

Още при пробег 37 037 км Golf имаше първата си повреда. Климатичната инсталация губеше конденс, който влизаше във вътрешното пространство. Наложи се от VW да оправят уплътненията. При пробег 81 000 км Start-Stop автоматичната система започна да стачкува. Наложи се Golf да влезе в сервиза, като освен това бе извършена и смяна на маслото за автоматичната трансмисия DSG. На редакторите им правеше впечатление придърпването при превключване, за отстраняването му се налагаше смяна на маслото. Около 40 000 километра по-късно (121 418 км) се наложи смяна на клаксона на Golf, освен това бяха подменени и предните амортисьори и една биелетка.  

При пробег 153 772 километра настъпи краят на трансмисията. Атвоматичната предавателна кутия с два съединителя предаде богу дух и трябваше да бъде сменена. От VW поеха част от разходите. Сложена бе нова DSG и компактният модел от Волфсбург се върна на пътя. При точно 200 000 километра пробег Golf прави впечатление с теч по дъното на автомобила, а причината се оказва семеринг на трансмисията. Най-вероятно той е бил повреден при монтажа на новата предавателна кутия, а проблемът си пролича чак след доста километри пробег.

Пробег 220 000 км: автомобилът харчи много масло. Редакторите, които пътуват в командировка, си взимат за всеки случай петлитрова туба – сигурното си е сигурно. В края на теста Golf бе изхарчил 70 литра моторно масло, като освен големият разход индикация за близкия край бяха и шумът от клапаните и неприятното свистене от турбото.

С течение на времето тез шумове ставаха по-силни, а мощността на двигателя намаляваше. AUTO BILD провери и откри в маслената вана парчета от бутало. Ризата на буталото се беше счупила, което е сигнал за липса на достатъчно масло. Второ бутало също имаше пукнатини и това се оказа краят на нашия Golf. Продължителният тест приключи при пробег 287 147 километра.

Mercedes A-клас продължава да се движи.

Още по темата

Card image cap
McLaren 570S Coupé диша във врата на Porsche

29
ян.
2016

Сериозен противник на 911? Досега не се виждаше такъв. Този McLaren обаче се доближава плътно

Card image cap
Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT: седан с доза финес

12
дек.
2016

Най-новото поколение на Elantra е далеч от нискобюджетен седан

Card image cap
Продължителен тест: отличната Astra

7
юли
2017

Достатъчно високо ли е качеството на Astra?

Card image cap

В последния брой:

Архив >