Ford Escort продължава да живее в Китай като стария Focus

1504
2021

В Европа Escort отдавна е „погребан“. В Китай обаче името продължава да носи седан, базиран на второто поколение на Focus. Сега моделът получи фейслифт.

Ford Escort е спрян от производство в Европа от 21 години. След като направи име в продължение на три десетилетия, Ford го изтегли от програмата си през 2000 г. В Европа така и не се появи наследник. В Китай нещата изглеждат по различен начин. Там от 2014 отново се произвежда Escort, а от Ford сега му направиха широкообхватен фейслифт.

Escort е позициониран под Focus

Китайският Escort е базиран на второто поколение на Focus, произвеждано от 2004 до 2010 г. На фейслифта обаче изобщо не му личи. Преди това Escort приличаше на европейската Fiesta, a сега предницата напомня на тази на Ford Taurus, предлаган до 2019 г. в Щатите и все още произвеждан в Китай. С дължина от 4,63 метра и междуосие от 2,68 метра Escort е малко по-малък от четвъртото поколение на седана на Ford Focus, като в Китай той е позициониран под актуалния Focus.

За задвижването отговаря малък 1,5-литров 3-цилиндров атмосферен мотор. 122 к.с. и 150 Нм задвижват предните колела, а трансмисията е или 6-степенна механична, или автоматична. Ускорението от 0 до 100 км/ч трае над 12 секунди.

Напълно дигитални уреди

Кокпитът на автомобила също не прилича на този от 2004 г. Впечатление прави огромния стъклен панел на арматурното табло, зад който има два монитора. Те са с размер от по 10,25 инча.  

ИЗВОД

Китайският Escort е комбинация между стара и нова, модерна техника. Платформата му е от 2004 г., а под капака работи атмосферен двигател. Затова е доста учудващо, че Escort има изцяло дигитален кокпит. Надяваме се, че и по-малките модели на Ford в Европа също ще се сдобият с такъв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин