0710
2019
2019
Видеоплатформата Youtube е пълна с шантави експерименти на автомобилни ентусиасти – и много от опитите са с гуми. Понякога те биват заменени с бутилки от Cola, друг път – с дървени плочки и дори с пирони! Тук събрахме петте най-забавни експеримента в областта:
Защо са му нужни на човек гуми, ако има достатъчно бутилки Cola? На този въпрос дават отговор авторите на следващото видео. 15 1-литрови бутилки Cola биват закрепени посредством тиксо към джантата на Lada Samara. След това идва време за внимателното тестово шофиране. Първоначално всичко върви добре, а след това се появяват първите пробиви. Накрая „изпитателите“ пробват да заменят бутилките с нещо по-меко:
- Life OD пробват да заменят гумите със специално тиксо (duct tape). Изненадващо, но 50-те увити около гумата ролки се представят доста по-добре от очакваното. Те се справят безпроблемно с теглото на Toyota Corolla. Слоят от тиксо създава еднакъв комфорт както по рохкава настилка, така и на асфалт. Сцеплението се оказва дори по-добро, отколкото при старата гума на същата ос.
- Руснак изпраща своя „Москвич Алеко“ на пътешествие времето. Той сваля и четирите колела и ги заменя с дървени плочки, които напомнят за колите от „Астерикс и Обеликс“. С бавно движение напред плочките се справят без проблем, но не и със страничното ускорение. Интересното е, че влогърът се радва на дървените колела дори повече от зрителите.
- Лаури и Анни от Youtube-канала Beyond the press са финландци. Хората от тази нация често си имат работа със замръзнали езера през зимата – а истински дебелият лед може да издържи и теглото на цял автомобил. Но какво се случва, ако Subaru вместо на джанти се движи върху четири масиви режещи циркулярни диска? Дали пукането на леда ще завърши с леден риболов? Най-добре вижте сами:
- Youtuber-ите от Garage 54 са оборудвали предните колела на Lada 2110 с 3000 пирона. Култовият майстор Влад и неговият екип от Новосибирск първо са заварили стоманена лента на колелата, а после са добавили пироните ръчно с много търпение. След това идва време за шофиране по снега. Въпросът: дали гумите с пирони като шипове осигуряват по-добро сцепление от конвенционалните?