2016
Когато бъде представен нов S-клас, това винаги е особено събитие. Защото с този модел Daimler има амбициите да произвежда най-добрия автомобил на света. В това няма нищо чудно, защото всеки нов S-клас е пълен с иновации и намира много фенове. Те и днес си облизват пръстите по класици като модела с „перките“ (W 111/112) или W 126 – и често пропускат технологичното чудо W 220, произвеждано от 1998 до 2005 година. Премиери празнуваха Keyless-Go, темпомат с поддържане на дистанцията Distronic, масажиращи седалки, мигачи в страничните огледала и други акценти.
Но какво ще получи днес купувачът на употребявани автомобили?
Една все още модерна и луксозна лимузина на смешна цена – ако я подложи на старателна проверка преди покупката. Съвет при сложен автомобил като W 220: непременно „прочетете“ компютъра за записани грешки. При нашия 16-годишен тестов автомобил открихме следното: дефектен дебитомер (спорадична загуба на мощност), повреден стъклоповдигач отзад вдясно, неработещ двигател на вентилацията, повреден мигач в лявото странично огледало. На подемника открихме дефектна ABC пружинна стойка отзад вдясно и износени предни спирачни дискове. Продавачът (www.ballout-autohaus.de) обещава отстраняване на повредите и нов стикер от техническия преглед – струва си да се замислите, защото този S 430 впечатлява с доброто си състояние.
МНОГО ТЕХНИКА – И МНОГО НЕЩА МОГАТ ДА СЕ ПОВРЕДЯТ
Ако трябва да изредим всички възможни неизправности при такъв близо 20-годишен технически фойерверк като W 220, много бързо може да ви се завие свят. Много старателната проверка преди покупка е задължителна! Двигателите са издръжливи, основният ремонт на повредените автоматични трансмисии струва между 3000 и 4000 лева. Важно е да проверите всички комфортни функции, да „изчетете“ грешките, да инспектирате въздушното или ABC окачването за течове, да огледате каросерията за ръжда на подемника.
Извод:
W 220 се появи на пазара с иновации, които днес се ползват от мнозина автомобилисти. Поради това и един W 220 в добро техническо здраве се управлява като модерен автомобил дори днес. Съвет при покупка: поддържан S 500 от по-късните години на производството с богато оборудване за около 16 000 лева.