2022
Столична община не успява да покрива разходите си по репатрирането на МПС с техническо средство тип „паяк“, както и по поставянето на скоби в зоните за платено почасово паркиране. Това разкрива писмена комуникация между изпълнителния директор на общинската фирма Център за градска мобилност Димитър Дилчев и транспортната комисия в Столичния общински съвет, пише „Сега“. Цените на „любимите“ на шофиращите в София услуги не са променяни още от 2012 г.
В едно от писмата, изпратени от Дилчев към СОС, е упоменато, че себестойността на принудителното преместване на спряло в нарушение МПС излизало над 126 лева с данъците – т.е. двойно повече от 60-те лева, които ни сега налага да плащаме, за да „освободим“ автомобила си от наказателния паркинг. За месеците до ноември от началото на 2021 г. по данни на Центъра за градска мобилност паяците са вдигнали 32 107 коли – за което общината е имала разходи над 4 млн. лева.
Подобно било положението и със скобите: себестойността за поставянето на една от тях била около 43 лева, докато провинилият се водач към момента плаща „само“ 30. 140 426 МПС-та са били „закопчани“ за първите 11 месеца на м.г., което е струвало на СО около 5 млн. лева.
Към момента обаче управляващите в София не разкриват какви са конкретните им планове по отношение на размера на глобите.