2016
Илия Чубриков и Димитър Илиев: за българския автомобилен спорт тези две имена са значими, колкото и имената на Христо Стоичков и Гунди за българския футбол. Цели 36 години Чубриков е единственият пилот от страната ни, печелил най-авторитетното наше рали – през 1971-а под името „Златни пясъци”. До 2007-а, когато Димитър Илиев става вторият българин, финиширал първи в надпреварата – вече под името „България”. През всичките години на израстването си като пилот Митко поддържа прекрасни отношения с Илия – а скоро символ на дружбата им ще стане емблематичен автомобил – Renault 5 Turbo.
С тази „бегачка”, купена с отпуснати със съдействието на съветника на Тодор Живков долари, през 1983 г. Чубриков става официален пилот на Rothmans – откъдето идва и емблематичният син цвят по каросерията. През същата година Илия става трети на „Златни”и първи на турското „Гюнайдън”, слушайки записките по отсечките от сина си Пламен. „Турбинираната петица” развива над 200 конски сили, изстискани от централно разположен 1,4-литров мотор, и ги предава към задните колела. Раздутите калници и забележителната задна част са дело на италианския дизайнер Марчело Гандини от студиото Bertone.
Покупката на подобна „историческа” състезателна кола е много разумна инвестиция – защото за разлика от модерен състезателен автомобил, който струва стотици хиляди евро и губи близо половината от стойността си за няколко години, стойността на старите „бегачки” може единствено да расте. Митко купува колата в окаяно състояние и с неоригинален мотор, но пред AUTO BILD България се зарича, че тя „ще стане все едно излиза от магазина”. Малкото Renault години наред е седяло в гараж без врата. От 1986 г., когато Чубриков започва да се състезава с Peugeot 205 T16, „петицата” отива при друг легендарен автомобилист от отбора на „Автопром” – Валери Касабов. През 2008 г. шуменският ас, който има много успехи на рали и планинско, загива след катастрофа. Много хора започват да проявяват интерес към покупката на колата, но в крайна сметка близо 10 години по-късно Илиев успява да я придобие.

Върху корицата на автобиографичната книга на Чубриков „На две и на четири колела“ има две фотографии на колата.
Пред AUTO BILD България чубриков коментира: „Радвам се, че автомобилът остава у Митко, за мен той е един от големите в България”. За Илия „петицата” е много скъпа и по още две причини – с нея през 1983 г. той става пети в Европейския рали шампионат, а през 1984-а се превръща в първия български пилот, получил приоритет А. В началото на 80-те Чубриков е имал и серийната версия на модела, която е използвал за тренировки. В отбора на „Ротманс” още двама пилоти от бившия соцлагер разполагат с 5 Turbo от гр. В – Атила Ферианц (Унгария) и Блажей Крупа (Унгария). По-късно Илия иска да купи и най-наточената версия на Renault 5 – Maxi, но от спортния отдел на „реджията” не изявяват готовност да обучат и изпратят човек, който да обслужва колата, и така българинът се преориентира към Peugeot 205 T16.