Всичко най-важно за новия Ford Mustang

1302
2023

Наскоро Ford предизвика истински фурор, като пусна на пазара електрически SUV, наречен (отчасти) Mustang. Сега обаче Ford подготвя следващата генерация на „истинския“ Mustang. За радост на Ponycar-ът ще запази своя класически V8 – при това с още по-висока мощност!

От края на лятото на 2023 г. новият Mustang ще бъде предлаган и от дилърите в Европа като купе и кабриолет. Цените все още не са оповестени. Aктуалният модел стартира от 106 800 лева – но верятно наследникът му ще бъде малко по-скъп.

Дизайн: Mustang с нови елементи и по-големи въздухозаборници

Както се очакваше, дизайнът на класическия спортен автомобил не беше променен радикално. Ford залага на облика на сегашния Mustang, но включва елементи от електрическия SUV Mustang Mach-E. Радиаторната решетка е станала по-голяма и върви на една линия с фаровете.

Голяма черна зона между стоповете вече няма да има, а традиционните 3-компонентни светлини са леко променени.

Страничните въздухозаборници са пораснали – и от малки процепи са се превърнали в големи отвори, а във въздухозаборниците вече няма фарове за мъгла. Отзад вече няма плътна черна повърхност; задните светлини от три компонента запазват формата си, но са леко модифицирани. Ауспуховата система в Mustang номер седем е получила клапи – за възможно най-приятен за ухото звук.

Дигитализиран интериор с два хоризонтални дисплея

Интериорът на новия Mustang е по-модерен: 12,4-инчовият дигитален кокпит зад волана може да бъде конфигуриран според индивидуалните предпочитания на водача и преминава плавно в 13,2-инчовия дисплей на информационно-развлекателната система, който е наклонен към водача. Mustang е оборудван с най-новата система Ford SYNC 4, която трябва да разполага с по-лесно управление.

Освен като купе, седмото поколение на Mustang ще бъде предлагано и като кабриолет с текстилен гюрук.

При стартиране на двигателя арматурното табло светва в меден нюанс с черни елементи – подобно на Mustang Mach-E. Цветовете на дисплеите и интериорното осветление обаче могат да се регулират в разнообразни варианти. Показаната информация обаче зависи от режима на шофиране. Графиките за екраните се визуализират с помощта на 3D-софтуера Unreal Engine на Epic Games – компания, занимаваща се с гейминг дизайн. Това трябва да се хареса на по-младото поколение.

Персонализиран интериор за Mustang Dark Horse

Вече бяха публикувани някои интериорни снимки от топмодела Mustang Dark Horse! Те разкриват един от основните акценти в кокпита – скоростния лост от анодизиран титан в син цвят. Същото решение, но в сребрист цвят, ще бъде достъпно и при наличие на автоматична трансмисия.

Във вътрешността на автомобила има и други сини детайли – например декоративни шевове върху скосения волан и седалките, както и върху декорацията на централната конзола.

Скоростният лост в новия Mustang Dark Horse определено привлича вниманието.

Двигател: V8 с почти 500 к.с

Под предния капак на седмото поколение Mustang ни посреща подобрен вариант на добре познатия 5-литров V8 с нов всмукателен тракт с двоен въздухозаборник и две дроселови клапи. Мощността на Mustang GT достига до 493 к.с., а максималният въртящ момент – 567 Нм, но само при наличие на изпускателна система с клапи. Серийно 5.0 GT генерира 486 к.с. и развива до 563 Нм.

Новата система Drive Mode е проектирана да покрива по-голямо разнообразие от условия на експлоатация, от Normal до Sport, от Slippery до Drag. 2,3-литровият 4-цилиндров EcoBoost (319 к.с.; 475 Нм) ще бъде запазен. „Малкият“ Mustang ще бъде по-достъпен, но и с по-скромен екстериорен дизайн от GT – също и без въздухозаборник на предния капак и без антикрило отзад.

Освен това Ponycar-ът ще разполага с по-директно кормилно управление, както и с опционално окачване MagneRide, което трябва да се адаптира към ситуацията на пътя в рамките на милисекунди. Пуристите определено ще оценят, че и следващият Mustang ще бъде предлаган с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Естествено, ще може да бъде поръчана и автоматична 10-степенна.

В лицето на Dark Horse през 2023 г. ще бъде лансирана и още по-мощна от GT модификация.

Dark Horse: Ford ще пусне и модификация за писта с повече конски сили

Освен GT през 2023 г. ще бъде пуснат и още по-мощен модел под името Dark Horse. Версия Track разполага с по-мощен вариант на новия 5-литров „осмак“. Благодарение на новите разпределителни валове и новата всмукателна система с два дросела, 5-литровият V8 постига цели 507 к.с. и до 567 Нм. Върховият модел ще бъде оборудван серийно и с блокаж на Torsen диференциала, по-лек „воден“ радиатор, радиатор за маслото на двигателя и трансмисията, както и радиаторче за диференциала на задната ос.

Стабилизиращата щанга и амортисьорите също са модифицирани. Ford поставя на „наточения“ Mustang и 19-цолови гуми Pirelli (P Zero P214). Серийно моделът Dark Horse използва 6-степенна ръчна скоростна кутия Tremec; но има и опция за 10-степенна автоматична. За улеснение за начинаещите на писта, новият Mustang е оборудван с електрическа спирачка за дрифт: тя поема функцията на конвенционална ръчна спирачка и е предназначена да улесни дрифта.

Визия: ново лого, нова боя

Следващият Ford Mustang ще бъде разпознаваем не само по новото лого, но и по бруталната визия. Черната гланцирана радиаторна решетка и антикрилото отзад веднага привличат вниманието. Новата броня и праговете правят екстериорния дизайн още по-брутален. Впечатляваща е и боята, наречена Blue Ember. Когато светлината попадне директно върху боята, върху тъмносиния цвят се появява златно блестящо отражение.

С новото лого Ford ясно разграничава седмото поколение на Mustang от останалите си модели и предвещава началото на нова ера.

Олектоена версия за NASCAR и други състезателни серии

Именно с Dark Horse в модификации S и Rот 2024 г. Ford иска да участва в състезания oт сериите GT3 и GT4, както и в NASCAR. Олекотеният вариант трябва да направи своя дебют на „24 часа на Дайтона“ през януари 2024 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин