2023
Наскоро Ford предизвика истински фурор, като пусна на пазара електрически SUV, наречен (отчасти) Mustang. Сега обаче Ford подготвя следващата генерация на „истинския“ Mustang. За радост на Ponycar-ът ще запази своя класически V8 – при това с още по-висока мощност!
От края на лятото на 2023 г. новият Mustang ще бъде предлаган и от дилърите в Европа като купе и кабриолет. Цените все още не са оповестени. Aктуалният модел стартира от 106 800 лева – но верятно наследникът му ще бъде малко по-скъп.
Дизайн: Mustang с нови елементи и по-големи въздухозаборници
Както се очакваше, дизайнът на класическия спортен автомобил не беше променен радикално. Ford залага на облика на сегашния Mustang, но включва елементи от електрическия SUV Mustang Mach-E. Радиаторната решетка е станала по-голяма и върви на една линия с фаровете.

Страничните въздухозаборници са пораснали – и от малки процепи са се превърнали в големи отвори, а във въздухозаборниците вече няма фарове за мъгла. Отзад вече няма плътна черна повърхност; задните светлини от три компонента запазват формата си, но са леко модифицирани. Ауспуховата система в Mustang номер седем е получила клапи – за възможно най-приятен за ухото звук.
Дигитализиран интериор с два хоризонтални дисплея
Интериорът на новия Mustang е по-модерен: 12,4-инчовият дигитален кокпит зад волана може да бъде конфигуриран според индивидуалните предпочитания на водача и преминава плавно в 13,2-инчовия дисплей на информационно-развлекателната система, който е наклонен към водача. Mustang е оборудван с най-новата система Ford SYNC 4, която трябва да разполага с по-лесно управление.

При стартиране на двигателя арматурното табло светва в меден нюанс с черни елементи – подобно на Mustang Mach-E. Цветовете на дисплеите и интериорното осветление обаче могат да се регулират в разнообразни варианти. Показаната информация обаче зависи от режима на шофиране. Графиките за екраните се визуализират с помощта на 3D-софтуера Unreal Engine на Epic Games – компания, занимаваща се с гейминг дизайн. Това трябва да се хареса на по-младото поколение.
Персонализиран интериор за Mustang Dark Horse
Вече бяха публикувани някои интериорни снимки от топмодела Mustang Dark Horse! Те разкриват един от основните акценти в кокпита – скоростния лост от анодизиран титан в син цвят. Същото решение, но в сребрист цвят, ще бъде достъпно и при наличие на автоматична трансмисия.
Във вътрешността на автомобила има и други сини детайли – например декоративни шевове върху скосения волан и седалките, както и върху декорацията на централната конзола.

Двигател: V8 с почти 500 к.с
Под предния капак на седмото поколение Mustang ни посреща подобрен вариант на добре познатия 5-литров V8 с нов всмукателен тракт с двоен въздухозаборник и две дроселови клапи. Мощността на Mustang GT достига до 493 к.с., а максималният въртящ момент – 567 Нм, но само при наличие на изпускателна система с клапи. Серийно 5.0 GT генерира 486 к.с. и развива до 563 Нм.
Новата система Drive Mode е проектирана да покрива по-голямо разнообразие от условия на експлоатация, от Normal до Sport, от Slippery до Drag. 2,3-литровият 4-цилиндров EcoBoost (319 к.с.; 475 Нм) ще бъде запазен. „Малкият“ Mustang ще бъде по-достъпен, но и с по-скромен екстериорен дизайн от GT – също и без въздухозаборник на предния капак и без антикрило отзад.
Освен това Ponycar-ът ще разполага с по-директно кормилно управление, както и с опционално окачване MagneRide, което трябва да се адаптира към ситуацията на пътя в рамките на милисекунди. Пуристите определено ще оценят, че и следващият Mustang ще бъде предлаган с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Естествено, ще може да бъде поръчана и автоматична 10-степенна.

Dark Horse: Ford ще пусне и модификация за писта с повече конски сили
Освен GT през 2023 г. ще бъде пуснат и още по-мощен модел под името Dark Horse. Версия Track разполага с по-мощен вариант на новия 5-литров „осмак“. Благодарение на новите разпределителни валове и новата всмукателна система с два дросела, 5-литровият V8 постига цели 507 к.с. и до 567 Нм. Върховият модел ще бъде оборудван серийно и с блокаж на Torsen диференциала, по-лек „воден“ радиатор, радиатор за маслото на двигателя и трансмисията, както и радиаторче за диференциала на задната ос.
Стабилизиращата щанга и амортисьорите също са модифицирани. Ford поставя на „наточения“ Mustang и 19-цолови гуми Pirelli (P Zero P214). Серийно моделът Dark Horse използва 6-степенна ръчна скоростна кутия Tremec; но има и опция за 10-степенна автоматична. За улеснение за начинаещите на писта, новият Mustang е оборудван с електрическа спирачка за дрифт: тя поема функцията на конвенционална ръчна спирачка и е предназначена да улесни дрифта.
Визия: ново лого, нова боя
Следващият Ford Mustang ще бъде разпознаваем не само по новото лого, но и по бруталната визия. Черната гланцирана радиаторна решетка и антикрилото отзад веднага привличат вниманието. Новата броня и праговете правят екстериорния дизайн още по-брутален. Впечатляваща е и боята, наречена Blue Ember. Когато светлината попадне директно върху боята, върху тъмносиния цвят се появява златно блестящо отражение.

Олектоена версия за NASCAR и други състезателни серии
Именно с Dark Horse в модификации S и Rот 2024 г. Ford иска да участва в състезания oт сериите GT3 и GT4, както и в NASCAR. Олекотеният вариант трябва да направи своя дебют на „24 часа на Дайтона“ през януари 2024 г.