2015
SPORT LEICHT SUPER. Това може да звучи като реклама на нискомаслено кисело мляко, но всъщност е значението на съкращението SLS.
Един автомобил мечта, който бе представен през 2009 година като интерпретация на легендарния модел с крилати врати 300 SL. Като нов струваше минимум 350 000 лева – и си остана недостижима мечта за повечето клиенти. Но който се надява да намери изгодна оферта на старо след няколко години, ще остане разочарован.
Наистина, за известен период цените на ранните модели паднаха под 260 000 лева, но скоро след това пак се повишиха. Днес, след спирането на производството, добрите екземпляри се търгуват над 400 000 лева. И то въпреки факта, че Mercedes и до днес не са обявили точния брой на произведените екземпляри. Според слуховете те са 6500.
Който може да си го позволи: парите на банков влог никога не са доставяли такова удоволствие! Причината – 6,2-литровият V8 атмосферен мотор. Както и 7-степенната скоростна кутия с два съединителя, монтирана по схемата Transaxle директно пред задната ос, което в комбинация с дългото междуосие и широката следа гарантира ненадминато поведение на пътя.
Впечатляващите 571 к.с. катапултират пилота за 3,8 секунди до 100 км/ч, електронният ограничител на скоростта се намесва чак при 317 км/ч. Тоест „крилатият“ модел е с точно 1 км/ч по-бърз от Audi R8 с мощност 550 к.с.
Много малко са автомобилите със звездата, които ускоряват с гръмотевичен рев и толкова спонтанно при натискане на газта и в същото време гарантират такова шоу с крилатите си врати. Този автомобил има потенциал на легенда, а това привлича спекулантите, които печелят бързи пари от изискани модели. И се образува една спирала. Голямото търсене повишава цените, увеличаването на стойността осигурява печалби на собствениците. И това привлича нови инвеститори.
Трудно е да се каже дали това ще се окаже сапунен мехур. Но е факт: в момента цените се увеличават. Тоест няма как да почакате, за да може след време SLS да стане по-достъпен.
Между другото ситуацията при BMW Z8 беше подобна. Но дали това е причина да тъгуваме? Не задължително: защото инженерите на AMG са създали наистина много солиден спортен автомобил, който няма дразнещи слабости, но поддръжката и обслужването могат буквално да взривят представите ви. Помислете за застрахователните премии, за разхода между 15 и 20 литра А98Н, за цените в сервизите изобщо да не споменаваме. Тази кола е дяволски скъпа във всяко отношение.