2019
Ford Escort XR3i не е за чувствителни почитатели на динамиката. Окачването е много стегнато, а двигателят – доста шумен. Моделът от Кьолн е рядкост в днешно време и това го прави атрактивен.
Въпреки, че се среща рядко, автомобилът не е скъп. Ford Escort XR3i обаче се нуждае от страст. 4-цилиндровият мотор на XR3i е с работен обем от 1,6 литра и 105 к.с. Култивираността, бързото ускорение и пъргавата реакция не са сред силните му страни, но затова пък моторът разполага с достатъчно мощност. Динамичните характеристики са съвсем прилични. 10,3 секунди продължава спринтът от 0 до 100, а максималната скорост е 187 км/ч. 138 Нм е максималният въртящ момент на двигателя на Ford, които са на разположение при 4800 оборота в минута. XR3i харчи средно 10,8 л/100 км, а моделът блести с окачването си. То е със подчертано стегната настройка и дава възможност на Escort да се стрелка бързо в завоите. Управлението без сервоподпомагане обаче изисква здрава ръка.
Кулминацията на модела е кабрио-версията. Тя е създадена в Оснабрюк, Германия при Karmann и по желание на клиента се предлага с електрохидравличен сгъваем покрив. Каросерията на модела се отличава с изключителна здравина. Днес много рядко се срещат версии като изцяло белия Escort XR3i BB (BB означава Борис Бекер). Като относително спортен модел XR3i служи като база за тунинг на много ентусиасти.