944: спортен маратонец в сянката на 911


31
май
2017

Как само се променят времената: само допреди няколко години можеше да видите Porsche 944 при всеки „джамбазин” за няколко хилядарки. Край, свърши се, добрите екземпляри стават все по-малко. И съответно се вдигат и цените.

944 е истинско Porsche

Автомобилите от първата серия (1981–1989) струват около 16 000 лева, любимите S2 модели (от 1989 г.) вече отдавна се търгуват за над 20 000 лева. На какво се дължи това? Феновете на марката междувременно осъзнаха, че не е задължително да купят 911, за да карат истинско Porsche. 944 също носи гените на производителя от Цуфенхаузен: компактни размери и много място за двама и техния багаж, страхотно бърз и пригоден за всекидневието като никой друг спортен автомобил. 4-цилиндровият мотор изминава без ремонти много повече от 300 000 километра. Но само ако собственикът не пести от поддръжката. Редовната смяна на водните помпи и ангренажните ремъци (задължително на всеки 50 000 километра, около 2500 лева). Но тогава трилитровият мотор ще ви се реваншира с як въртящ момент и нисък разход на гориво. 8 л/100 км не са проблем, а при бързо движение по магистрала 944 харчи около 12 литра на 100 километра.

+ Солидна техника, изгодни цени на резервните части, безпроблемност във всекидневието, икономичен и издръжлив двигател, добра защита срещу корозия (поцинкована каросерия)

– Скъпа смяна на ангренажния ремък, кокпитът и седалките често са износени, почти не се предлагат резервни части за интериора, високи цени

Оценка

На 944 му трябваше доста време, за да се измъкне от сянката на вечното 911. Междувременно дори и феновете на Porsche откриха високите възможности на четирицилиндровия двигател. Съответно високи са и цените.

Извод

И докато купувачите на нови автомобили в ценовия клас до 20 000 лева имат избор между скромни малки коли, то при употребяваните автомобили клиентът може да си изпълни почти всяка автомобилна мечта. На пазара има всичко: от практически нови малки коли до 30-годишни луксозни купета. Но не позволявайте да бъдете заслепени от броя на цилиндрите или дължината на списъка с допълнително оборудване! Преди покупката трябва да калкулирате възможни последващи разходи, които могат да скочат до небето! Ако се интересувате от Youngtimer, при евентуални съмнения трябва да се доверите на професионалисти или опитни механици.

Още по темата