2017
„Доволни ли сте от автомобила си?” Водачите на таксита често чуват този въпрос. И отговорът често отнема повече време от пътуването. Логично, който кара много, преживява много. AUTO BILD искаше да разбере: питахме таксиметрови компании, водачи и сервизи, специализирани в ремонта на таксита за техните впечатления. И внимателно се вгледахме в автомобилите си. Защото те работят при екстремни условия: Stop-and-go, дълги отсечки, качване и слизане от бордюри, 24-часови смени и до 120 000 километра годишно. И в случая не става дума дали да си купите такси. Тук става дума за модели, които стареят в забързан каданс. Защото автомобилите, които издържат подобни натоварвания, ще се представят добре и във всекидневието. Номер едно при такситата в Германия по традиция е Mercedes – но вече губи позиции. В най-добрите си години производителят от Щутгарт държеше 80 процента от пазара на таксиметрови автомобили, но делът вече е намалял до 60 процента. От десетилетия бестселърът при такситата е Е-класата. Ние ще се концентрираме върху W211 (2002-2009 година), тъй като този модел играе най-сериозна роля на пазара на употребявани автомобили. Най-сериозният конкурент на Mercedes е VW. Около 20 процента от такситата в Германия са с емблемата на VW. Особено популярен е Touran заради гъвкавия си интериор, най-често като TDI.
Освен към двата масови модела ние проявихме интерес и към два екстремни аутсайдера в такси-бизнеса. Искахме да узнаем как се представя евтиният автомобил Dacia Logan след 300 000 километра. Както и дали хибридната технология на Toyota Prius ще функционира безупречно и след дългогодишна служба като такси.
Mercedes E-класа W 211: на класическото такси може да се разчита

E 200 CDI на Валтер Фрайбергер вече е изминал 428 000 километра. След 250 000 км е трябвало да бъдат сменени протеклите инжектори – това е единственият извънреден ремонт
„Когато искам да се возя на Mercedes, си поръчвам такси.” Така е в Германия. Mercedes и такситата вървят заедно. Фирмата все още доминира на пазара на таксиметровите автомобили, но вече не толкова убедително като преди 20 години. Най-важният модел е Е-класата. Тя дълго време бе смятана за непоклатим бастион на качеството, докато при W 210 (1995-2002 г.) в играта не се намеси ръждата. Наследникът W 211 (2002-2009 г.) се представя по-добре. В продължителния тест на AUTO BILD от 100 000 километра E 320 T CDI от 2003 година нямаше никакви проблеми. Но най-добрата покупка си остава Е-класата след 2006 година. По това време автомобилът вече бе сериозно модернизиран. За под 7000 лева може да намерите само изтърбушени бивши таксита, „милионери” по километраж или екземпляри от първата серия – изобщо не се посягайте към тях! Препоръчителни са два от двигателите: за шофиращите много E 220 CDI с мощност 170 к.с., за останалите – базовия бензинов модел Е 200 Kompressor с мощност 184 к.с.

SBC: електрохидравличната супер-спирачка се предлагаше само до юни 2006 година. Проблемите идваха от хидравличния блок (на снимката). Mercedes безплатно ремонтираше засегнатите автомобили

Кормилни накрайници: най-късно при 200 000 километра трябва да бъдат сменени кормилните накрайници и шарнирите на предната ос.

Дизелово впръскване: през август 2005 г. се проведе сервизна акция заради дефектни помни за високо налягане някои CDI. С напредване на възрастта се появяват течове от инжекторите
Това ни дразни
През 2002 година в Mercedes си представяха старта на моделното семейство W 211 по съвсем различен начин. Най-сериозният проблем бе новоразработената електрохидравлична спирачна система SBC. В някои случаи системата неочаквано превключваше в механично-хидравличен авариен режим. Дефектните блокове за управление на акумулатора и регулатори на напрежението предизвикваха разреждане на акумулаторите. През април 2005 година Mercedes стартира голяма сервизна акция, при която проблемите на SBC и електрическата инсталация бяха отстранени. Независимо от годината на производството трябва да проверите всички функции на развлекателната и навигационна система Comand. Типично износване при „маратонците”: кормилни накрайници, тампони на стабилизатора и кардана. С напредване на възрастта CDI-двигателите страдат от течове на нафта от инжекторите, при V6-и V8-агрегатите до септември 2006 година преждевременно се износва едно от ангренажните зъбни колела.

Ръжда по окачването: не е красиво, но не води до проблеми – ръжда по полуоските, носачите, корпуса на диференциала или болтовете на джантите

„W 211 е най-добрият автомобил, който съм карал. Много по-безпроблемен от предишните модели W 124 и W 210.“ – Герд Клавиен (54), член на управителния съвет на съюза на таксиметровите компании от Хамбург, Mercedes E 200 CDI (4/2008, 189 000 км)
Продължете на следващата страница