2019
Много над 700 к.с., карбонов бодикит и интериор от… вълна
GTstreet RS, това име има вълнуващо минало за тунинг-специалистите на тема Porsche Techart. С него традиционно се обозначава хардкор-преработка на базата на 911 Turbo. на стартиращия след няколко дни автомобилен салон в Женева Techart ще покаже най-новата си интерпретация на екстремното 911. Като база служи 911 Turbo S от серията 991.2. Автомобилът е лимитиран на 10 екземпляра.
GTstreet RS 2019 е оборудван с Forged-Design карбонов бодикит. Карбоновите нишки са разположени в неравномерна структура. Предната броня с карбоновия преден спойлер е нова, отпред светлините също са нови, има рамки от прозрачен карбон. Новите калници с интегрирани ламели (като при GT2 RS и GT3 RS), по-широките части на калниците, както и страничните прагове също са от карбон. Допълнителните вентилационни отвори в страничните задни части имат за цел да подобряват охлаждането на въздуха под налягане.
Карбоновият преден капак е уникат при всеки GTstreet RS. Също както при актуалното 911 GT3 RS допълнителни вентилационни отвори се грижат за охлаждането на спирачките.
В задницата на чудовището на Techart има впечатляващ заден спойлер, който притиска задната ос още по-добре надолу. Впечатление прави и задният дифузьор, от средата на който излизат четири кръгли ауспухови тръби на новата титанова ауспухова уредба.
С цел пестене на тегло са използвани задно и странични стъкла от тънко стъкло. Материалът може да откриете при своя смартфон или таблет.
Определено няма как да твърдим, че едно такова серийно 911 Turbo S има проблем с мощност, но преки това Techart са се постарали и в това отношение. 3,8-литровият битурбо боксерен двигател е получил нов VTG-турбокомпресор и в комбинация с другите оптимизации в периферията на двигателя вдига мощността от 580 к.с. и 750 Нм на 770 к.с. и 920 Нм.
Спринтът от 0-100-км/ч се взема за 2,5 секунди. От 0-200 км/ч ще стигнете за 8,1 секунди. Потенциално възможната максимална скорост на GTstreet RS е около 360 км/ч. С оглед на гумите на автомобилът максимумът би трябва да е около 340 км/ч.
Гумите са с размер 265 мм отпред/ 325 мм отзад и са обути на 20-цолови джанти, които могат да бъдат оборудвани от Techart с карбонови въздушни пръстени. Те редуцират завихрянията на въздух в джантите и предпазват спирачките от удари на камъчета. Освен това изглеждат страхотно с надписа RS.
При окачването тунинг-фирмата предлага различни опции на своите клиенти. Кулминацията е окачване с регулиращи се пружини със системата PDCC (активно стабилизиране на страничното накланяне на Porsche). Предлага се и система за повдигане на предницата – при толкова много скъпоструващ карбон това определено не е лоша идея.
В изцяло индивидуално обзаведения интериор на GTstreet RS Techart залага преди всичко на алкантара, кожа и… хм… вълна. Ако се чудите, какво търси материалът в спортен автомобил, ще ви кажем: материалът е изключително здрав, лесен за поддръжка и труднозапалим. Иначе почти всичко, до което се докосвате, е покрито с алкантара.
Естествено на този луксозен автомобил от лимитирана серия подхождат необходимите екстри. Techart доставя състезателна каска, чанта за каската и бордова карта – всички са отделни екземпляри, изработени на ръка.
Що се касае за цените, от тунинг фирмата заявяват: „всеки автомобил Techart GTstreet RS е уникат и единична бройка“. Цената на тунинга е около 340 000 лв.Естествено трябва преди това да си купите и 911 Turbo S.