2021
Дьорпен е малко градче с 5000 жители, разположено на река Емс в северозападната част на Германия. Интересна подробност от неговата история е, че през втората половина на 80-те години там е създадена една от най-екзотичните и бутикови автомобилни компании в страната, чиято продукция е базирана на…Лада.
Основател и директор на фирмата, наречена Bohse Automobilbau GmbH, е Йохан Бохсе.
Той навлиза на пренаситения автомобилен пазар на Западна Германия през 1987 г. с непретенциозно и евтино превозно средство с универсално предназначение. Ниската себестойност на продукцията е резултат от евтините материали за стъклопластовите каросерии, преобладаващия обем на ръчния труд и изгодната цена, на която се доставя механиката от ВАЗ 2105 (лансиран на западногерманския пазар като Lada Riva).
Всъщност кратко просъществувалата фирма стартира дейността си през 1987 г. с пилотна серия от 30 автомобила, базирани на Volkswagen Golf 1, наречени Bohse Sprinter. Основната партида от 200 автомобила, базирани на ВАЗ 2105, е направена през 1988 и 1989 г. Те получават нова търговска марка – Euro Star, но на практика почти по нищо не се различават като дизайн от Sprinter с изключение на фаровете и задните светлини.

В рекламната брошура Euro Star е представен като „истинското кабрио за чудесни изживявания през летните месеци, автомобил за свободното време, спорт и хоби-занимания с универсално приложение, включително и с приспособления за транспортиране на сърф и скейтборд оборудване“. Като специална екстра може да се поръча теглич за ремарке до 1300 кг. С него възможните приложения на автомобила чувствително се увеличават, тъй като той има възможност да тегли товарно ремарке, туристическа каравана или платформа за лодка. Освен това Euro Star предлага много голям багажен отсек и допълнителна товарна площ, което го прави подходящ за снабдителни и куриерски услуги.
Според рекламния текст, полиестерът, използван за каросериите е „материалът на бъдещето в автомобилостроенето, а неограничената му издръжливост има TÜV-сертификат“.
Серийно вградената отоплителна система позволява приятно пътуване при всякакви климатични условия. Стандартното оборудване включва няколко вида подглавници, индикатор за ръчната спирачка и нивото на спирачната течност, запалка, един пепелник отпред и два отзад, вътрешно огледало с дневен и нощен режим, както и радиоконзола, като в края на 80-те години всичко това струва само 14 000 марки.

Пакетът от екстри включва брезентов гюрук и две брезентови врати, катализатор, спортен волан, допълнителни фарове, фарове за мъгла, алуминиеви джанти, други размери джанти и гуми, специални цветове и декорации, радио-касетофон.
През първата половина на 90-те години Bohse предлага и кабрио версия на Лада Самара, под името Safari, при която задните седалки са открити. По късно, когато Лада изкупува производствените права от Bohse, моделът Safari се продава още известно време чрез дилърската мрежа на Лада в Германия под името Samara Fun. За цялата си история Bohse Automobilbau GmbH произвежда общо около 2000 автомобила.