Тест » BMW Серия 2 Active Tourer: различното BMW (ТЕСТ)

BMW Серия 2 Active Tourer: различното BMW (ТЕСТ)

0310
2022

Истински шок! През 2014-а, когато BMW за първи път показа своята Серия 2 Active Tourer: предно задвижване, напречно разположени двигатели, на всичкото отгоре сред тях и 3-цилиндрови, и като семеен ван всъщност пълната противоположност на традиционните за баварците ценности като надлъжни агрегати, редови шестаци, задно задвижване… Пуристите бяха, меко казано, възмутени.
Е, осем години по-късно можем да ги успокоим, че Active Tourer и батко му Gran Tourer с над 630 000 продажби всъщност са напълно успешни. Сега в Мюнхен отново залагат на печелившата скандална комбинация, но само по отношение на Active Tourer. Нов Gran Tourer засега няма да има.

Свежото попълнение пристига с приятен дизайн, с вероятно вече неизбежните мегабъбреци, възходяща линия на остъкляването, дълбоко вградени дръжки на вратите, спойлер на покрива и малък дифузьор отзад. На борда всичко е обновено: силно впечатление прави познатият ни от електрическите iX и i4 Curved Display с два интелигентни екрана. Единият дисплей (10,25 цола) е резервиран за инструментите, вторият е интерактивен (10,7 цола) за навигация, мултимедия и различни допълнителни функции.

Изцяло нов кокпит. Curved Display с два големи екрана…
… десният е тъчскрийн. Визията е като при смартфон. Много функции за навигация, настройки на автомобила, мултимедия

Изненадващо не успяваме да открием iDrive контролера. В BMW са отстранили от средната конзола познатото интуитивно управление, което е може би едно от най-идейните на пазара. Но не се притеснявайте! В Active Tourer все пак са налични достатъчно възможности за подаване на команди чрез жестове и нежни докосвания. Въпреки че са логично построени, менютата на моменти все пак отклоняват вниманието на водача най-вече заради многообразието от функционалности.
Наличното пространство в новия Active Tourer продължава да е щедро. Багажникът при тествания от нас модел 223i побира между 415 и 1405 литра. Обемът варира в зависимост от моторизацията.

Особено препоръчителни: идеално обхващащите тялото спортни седалки

При 218i и 218d (без мека хибридна система) разполагате с 470 до 1455 литра, при Plug-in хибридите – от 406 до 1370 литра. За начало BMW предлага три бензинови агрегата и един дизел. Всичките щателно обновени. 3-цилиндровият 1,5-литров 218i е със 136 к.с., вариантът 220i е с мек хибрид и 170 к.с. 4-цилиндровият 2-литров 223i с мек хибрид генерира мощност от 218 к.с., 4-цилиндровият 2-литров дизел 218d – 150 к.с. През лятото може да очакваме още два Plug-in хибрида с 245 к.с. (225e xDrive) и с 326 к.с. (230e xDrive).

Механична скоростна кутия вече не се предлага, всички модификации са серийно оборудвани със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител Steptronic.

Автоматичната трансмисия с два съединителя е винаги серийна. BMW нарича „Toggle” малкото лостче за превключване

Първият ни тест бе с 2-литров двигател и 48-волтова мека хибридна система на борда, генериращи системна мощност от 218 к.с. 4-цилиндровият агрегат излъчва самочувствие, звучи стегнато и уверено ускорява тежащата почти 1,6 тона Серия 2. От BMW обещават 7 секунди ускорение до темпо 100, както и максимална скорост от 241 км/ч. С други думи семейният ван може да бъде и доста пъргав. Автоматичната трансмисия с двоен съединител определено е подходяща за целта, превключва бързо и прецизно. Управлението от волана е директно и без изненади, автомобилът се шофира уверено и без усилия.

Ценово пътешествието започва от 64 700 лева за 218i, версията 223i стартира от 75 900 лева, дизеловият 218d се предлага от 70 500 лева. Е, не е чак шок, но все пак…

Технически данни: BMW 223i Active Tourer

Двигател 4 цилиндъра, турбо + ел. двигател • Работен
обем 1998 см3 • системна Мощност 160 кВт (218 к.с.) • макс. Въртящ момент 360 Нм • Задвижване предно • Д/Ш/В 4386/1824–2102*/1576 мм • Тегло 1545 кг • Багажник 415-1405 л • 0-100 км/ч 7,0 сек • Макс. скорост 241 км/ч • Разход 6,0 л/100 км (WLTP) • Емисии CO2 137 г/км (WLTP) • Цена от 75 900 лева

*Ширина с отворени огледала

Извод

За второто поколение Active Tourer от BMW видимо са положили сериозни усилия. Атрактивен дизайн, щедро пространство, комфортни удобства. В добавка съвременна мултимедия и ново управление. Определено нов прочит на традиционните баварски ценности.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин