Audi Q7 (4L) на старо – силни и слаби страни

На пазара за употребявани автомобили понякога големите и луксозни SUV-ове могат да се окажат доста изгодни предложения - особено, когато са на определена възраст. Но точно при внушителните SUV-ове трябва да бъдете особено внимателни - AUTO BILD ще ви разкрие силните и слабите страни на благородните SUV-ове


4
апр.
2018

Audi Q7 (4L): период на производство 2005 до 2015, дизелови и бензинови мотори от 204 до 500 к.с. Търсенето може да започне с бюджет от 24 000 лв., като за фейслифта от 2009 г. е хубаво да прибавите още поне 12 000 лв. Audi Q7 се появи по-късно на пазара в сравнение с Touareg и Cayenne. и днес това е предимство. Всъдеходът е надежден и не създава проблеми.

Пощаден от по-късната си поява  Audi Q7 не страда от дефектите по отношение на електрониката на своите събратя. Докато VW Touareg и Porsche Cayenne получават второ поколение още през 2010 г., първата генерация на Audi Q7 „живее“ още пет години.

Едва през есента на 2015 г. наследникът на модела се появява на пазара – по-лек с 300 кг благодарение на използването на алуминий в каросерията. Голямото тегло е проблем за първото поколение на Q7. Често предните гуми не издържат повече от 20 000 километра, а спирачките – най-много 50 000 км.

Нерядко след 125 000 километра окачването е за смяна, а след 175 000 километра и кормилната рейка.

Въпреки това като цяло Q7 е надежден като употребяван автомобил. Да, ремонтите и разходите за поддръжка са скъпи, но принципно не евтината техника е издръжлива. Голям брой автомобили са с пробег над 300 000 километра – при това с първи двигател и автоматична трансмисия.

Много рядко се случват сериозни проблеми  единствено притежателите на ранните Q7 3.0 TDI, година на производство 2006 и 2007 (233 к.с.) се оплакват от проблеми с автоматичната предавателна кутия. Признаците за това са трудното превключване след големи пробези. Понякога проблемът може да бъде решен със смяна на маслото на трансмисията, но понякога трябва просто да си купите нова скоростна кутия.

Малко повече ядове ще ви създадат проблемите с електрическата система и с електрониката – при всички години на производство. Дефектирали устройства за управление – най-вече при скъпите екстри – могат да скъсат нервите на притежателите. Решението на проблема е да се откажете от избора на скъпи екстри – например от въздушно окачване, чиито сензори и система за регулиране не винаги работят безпроблемно; не избирайте и безключов достъп до автомобила, чиито сензори също се повреждат не след дълго; откажете се от стъклен плъзгащ се покрив – понякога заяжда и през него тече вода. Можете да се лишите и от ксенонови фарове, чийто ремонт струва доста по-скъпо от този на халогенните.

Товарното пространство не е много високо, но затова пък е с дължина от 2 метра. при вертикално разположени задни облегалки (без трети ред седалки), вътре ще поберете 800 литра.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >