Lightweight BMW X4: като гръм от ясно небе

0404
2016

Суровият на вид Lightweight X4 35d ускорява брутално със своите 333 конски сили. Въпреки че моторът е дизелов, звукът на SUV-а е чудовищен

Звукът на интегрирания в ауспуха високоговорител се регулира на пет степени посредством бутон в купето. Естествено, по време на теста ние бяхме на най-високата и се насладихме максимално на акустиката – направо не е за вярване колко добре работи системата, имитираща „гласа” на мотор. Само истински познавачи ще открият разликата.

Lightweight има с какво да се похвали по отношение на въртящия момент

Надлъжна динамика: Тунерите са поработили в посока повече на повишението на въртящия момент, отколкото на мощността. С 333 конски сили машината развива само с 20 „коня” повече от серийната версия, но пък разполага със 705 вместо с 630 Нм. През 2015 г. ние „коронясахме” X4 35d на AC Schnitzer за първенец по отношение на ускорението сред дизеловите SUV-ове с постижение 4,7 сек за спринта 0-100 км/ч. Lightweight X4 се справя дори по-добре – и с 4,6 сек сваля от трона досегашния номер 1. Така X6 M50d с 381 к.с. остава далеч назад – защото се нуждае от 5,2 сек за достигане на 100 км/ч. AC Schnitzer губи и по отношение на максималната скорост – защото развива „едва” 242 км/ч срещу 256 при Lightweight.

Тунерите почти „скриват” теглото и размерите на SUV-a

Напречна динамика: С 21-цолови джанти и спортно окачване комфортът страда. За сметка на това Lightweight прави колата по-пъргава – с минимален наклон на каросерията Х4 взима завоите почти като Серия 3, гумите Michelin осигуряват оптимално сцепление, а недозавиване се появява в много късен момент. Единствено сравнително мудното кормилно управление напомня, че човек кара SUV.

Eмоции:  излязло от завода Х4 не е най-атрактивният и страстен модел на света. Lightweight обаче намира решение на проблема: с фолиране, карбонови елементи и черни джанти Hartge компанията превръща колата в истински магнит за погледите. Мощният звук пасва идеално на визията на колата. Тунерите променят и някои елементи в интериора с алкантара.

Всекидневно шофиране: в това отношение колата се представя перфектно. Всички тунинг части нямат проблем с узаконяването, а за увеличението на мощността има допълнителна гаранция. Тя влиза в сила, ако в случай на проблем с мотора BMW откаже ремонт заради повечето „коне”.

Съотношние цена-качество: при Lightweight цените не са ниски, но напълно поносими. Както и разходът – 9,8 литра не са проблем, макар че доработената от AC Schnitzer версия се задоволяваше с 9,1.

Технически данни Lightweight BMW X4 35d
Двигател 6-цил. редови, битурбо
Разположение отпред надл.
Работен обем 2993 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 245 (333)/4000
Литрова мощнност 111 к.с./л
Нм при об/мин 705/2200
Задвижване двойно
Трансмисия 8-степ. автоматична
Предни спирачки 328 мм/дискови вентилирани
Задни спирачки 330 мм/дискови вентилирани
Гуми отпред 245/35 R 21
Гуми отзад 285/30 R 21
Размери Д/Ш/В 4671/1881/1594 мм
Измерени стойности
0-100 км/ч 4,6 сек
0-180 км/ч 16,0 сек
Макс. скорост 256 км/ч
Спирачен път
от 100 км/ч студени сп. 33,3 м
от 100 км/ч топли сп. 33,7 м
Цена на тестовия автомобил 162 362 лв.

Извод

Lightweight подлага X4 на сериозна фитнес програма. Дизеловият SUV е невероятно стабилен, изпипан и бърз като стрела. Мощното ускорение е само една от положителните му страни – ние се насладихме и на максималната скорост (макар и по-ниска от обявените 270 км/ч), както и на прекрасното пътно поведение.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин