Звукът на интегрирания в ауспуха високоговорител се регулира на пет степени посредством бутон в купето. Естествено, по време на теста ние бяхме на най-високата и се насладихме максимално на акустиката – направо не е за вярване колко добре работи системата, имитираща „гласа” на мотор. Само истински познавачи ще открият разликата.
Lightweight има с какво да се похвали по отношение на въртящия момент
Надлъжна динамика: Тунерите са поработили в посока повече на повишението на въртящия момент, отколкото на мощността. С 333 конски сили машината развива само с 20 „коня” повече от серийната версия, но пък разполага със 705 вместо с 630 Нм. През 2015 г. ние „коронясахме” X4 35d на AC Schnitzer за първенец по отношение на ускорението сред дизеловите SUV-ове с постижение 4,7 сек за спринта 0-100 км/ч. Lightweight X4 се справя дори по-добре – и с 4,6 сек сваля от трона досегашния номер 1. Така X6 M50d с 381 к.с. остава далеч назад – защото се нуждае от 5,2 сек за достигане на 100 км/ч. AC Schnitzer губи и по отношение на максималната скорост – защото развива „едва” 242 км/ч срещу 256 при Lightweight.
Тунерите почти „скриват” теглото и размерите на SUV-a
Напречна динамика: С 21-цолови джанти и спортно окачване комфортът страда. За сметка на това Lightweight прави колата по-пъргава – с минимален наклон на каросерията Х4 взима завоите почти като Серия 3, гумите Michelin осигуряват оптимално сцепление, а недозавиване се появява в много късен момент. Единствено сравнително мудното кормилно управление напомня, че човек кара SUV.
Eмоции: излязло от завода Х4 не е най-атрактивният и страстен модел на света. Lightweight обаче намира решение на проблема: с фолиране, карбонови елементи и черни джанти Hartge компанията превръща колата в истински магнит за погледите. Мощният звук пасва идеално на визията на колата. Тунерите променят и някои елементи в интериора с алкантара.
Всекидневно шофиране: в това отношение колата се представя перфектно. Всички тунинг части нямат проблем с узаконяването, а за увеличението на мощността има допълнителна гаранция. Тя влиза в сила, ако в случай на проблем с мотора BMW откаже ремонт заради повечето „коне”.
Съотношние цена-качество: при Lightweight цените не са ниски, но напълно поносими. Както и разходът – 9,8 литра не са проблем, макар че доработената от AC Schnitzer версия се задоволяваше с 9,1.
Технически данни | Lightweight BMW X4 35d |
Двигател | 6-цил. редови, битурбо |
Разположение | отпред надл. |
Работен обем | 2993 cм³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 245 (333)/4000 |
Литрова мощнност | 111 к.с./л |
Нм при об/мин | 705/2200 |
Задвижване | двойно |
Трансмисия | 8-степ. автоматична |
Предни спирачки | 328 мм/дискови вентилирани |
Задни спирачки | 330 мм/дискови вентилирани |
Гуми отпред | 245/35 R 21 |
Гуми отзад | 285/30 R 21 |
Размери Д/Ш/В | 4671/1881/1594 мм |
Измерени стойности | |
0-100 км/ч | 4,6 сек |
0-180 км/ч | 16,0 сек |
Макс. скорост | 256 км/ч |
Спирачен път | |
от 100 км/ч студени сп. | 33,3 м |
от 100 км/ч топли сп. | 33,7 м |
Цена на тестовия автомобил | 162 362 лв. |
Извод
Lightweight подлага X4 на сериозна фитнес програма. Дизеловият SUV е невероятно стабилен, изпипан и бърз като стрела. Мощното ускорение е само една от положителните му страни – ние се насладихме и на максималната скорост (макар и по-ниска от обявените 270 км/ч), както и на прекрасното пътно поведение.