56-годишният Таркини с Hyundai стана шампион в WTCR


21
ное.
2018

Той е карал срещу Аертон Сена и Михаел Шумахер във Формула 1. През 2009 измести Хуан-Мануел Фанджо като най-възрастния шампион на FIA, като на 47 стана шампион в туристическите серии със Seat. През 1957 при своята пета и последна титла във Формула 1 Фанджо е на 46. Всичко това обаче бледнее пред постижението на Габриеле Таркини за 2018! „Това е най-добрият сезон, който някога съм имал”, казва италианецът, който на 56 години стана шампион в WTCR и записа един от най-големите успехи в кариерата си.

Защото WTCR събира най-добрите пилоти в туристическите серии от целия свят. Като гост-пилот на Нюрбургринг кара дори звездата от DTM Рене Раст. В шампионата се събраха 46 пилоти и седем автомобилни марки.

Борбата за титлата тази година бeше много оспорвана, тъй като Таркини трябваше да се докаже срещу легендата Иван Мюлер (49), който е рекордьор по титли в туристическия шампионат. Мюлер беше прекратил активната си състезателна кариера, но спонсорите на неговия отбор Yvan Muller Racing пожелаха французинът да застане отново зад волана. И Мюлер се завърна – за да кара срещу племенника си Иван Ерлахер. „Няма проблем – във Формула 3 съм се надпреварвал с майка му, моята сестра Кати”, смее се асът.

Таркини и Мюлер карат развиващия 330 к.с. Hyundai i30 N – това беше едно от предимствата на ветераните. Трима от четиримата топпилоти разчитаха именно на тази „бегачка”, която осигури на корейците 13 победи в общо 30 старта.

А никой не познава Hyundai толкова добре колкото Таркини. През 2017 Габриеле не се включваше в състезания, а само тестваше i30 N. „С тази кола те искат да докажат, че не са производител на евтинджоси”, казва Таркини. Именно титлата, спечелена в съревнование с Alfa Romeo, Audi, Cupra, Honda, Peugeot и VW, е доказателство за това.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Български екипаж с Infiniti Q50S Hybrid победи на eкорали Гърция 2016

11
окт.
2016

Български екипаж с Infiniti Q50S Hybrid победи на eкорали Гърция 2016

Card image cap
Jaguar във Формула Е (ВИДЕО)

15
дек.
2015

За път от 2004 г. насам Jaguar oбяви заводска програма за моторспорт: от 2016 г. британците ще се включат във Формула Е

Card image cap
Golf-ът с два двигателя

10
февр.
2017

През 1986 г. Volkswagen атакува „Пайкс Пийк“ с нетрационна концепция – но стига само до четвъртото място на финала

Card image cap

В последния брой:

Архив >