AUTO BILD България / Новото BMW M5 с 4х4, „преливащо“ към задно

Новото BMW M5 с 4х4, „преливащо“ към задно


17
май
2017

Ето го новото BMW M5! Под черно-бялата маскировка се крие най-новото творение на BMW M GmbH. Въпреки усилията на производителя да прикрие дизайна, човек лесно разбира как ще изглежда шестото поколение на М5: широко, ниско, мускулесто, агресивно – с джанти в DTM-формат, атрактивни части по каросерията и четири големи ауспухови тръби. Внимание, стартираме! 4,4-литровият V8 е готов да ускорява още от обороти на празен ход, развърта се светкавично бързо до максималните 6500 об/мин, едва си поема дъх, втора, и отново отдава своите 750 Нм… трета, четвърта – леле, това е уникално! Който намери добро сцепление, ще изпрати този седан снаряд с означение F90 само за 3,3 секунди от 0 до 100 км/ч – при това с минимално увеличение на мощността спрямо предшественика с пакет Competition. Да няма някаква магия? Не, просто има двойно задвижване.

Задно задвижване с натискане на бутон

В режим 2WD дрифтът не е проблем!

Правим цели три пълни обиколки, преди да изключим DSC и да тестваме смелостта си – при това в три режима. При 4WD трябва да потърсите баланса между недозавиване, презавиване – и в крайна сметка дрифт; в 4WD Sport усещането е за повече мощност към задните колела, а 2WD е за „хулиганите“, които обичат да убиват мухи със страничните стъкла. Тази многостранност на задвижването се дължи на факта, че от BMW са премахнали всички ограничения върху задвижването. Мощността между предната и задната ос се разпределя напълно безстепенно. При това системата Torque Vectoring прави водача по-сигурен. Като стана дума за сигурност: ако водачът започне да се обърква от прекалено много настройки, може да си „помогне“ с указанията за смяна на предавка от таблото (скоростната кутия е 8-степенна M Steptronic).

Карбонов покрив

Въпреки 4х4 новото M5 е с около 35 кг по-леко от предходния модел. Роля за това играят покривът и корпусът на диференциала от карбон, окачването от алуминий, ауспухът от изтънен метал, както и периферните агрегати с по-ниско тегло. За тяхното задвижване трябва да се грижи двигател с вътрешно горене – заклетите фенове на марката биха оценили евентуална „хибридизация“ като гавра с „иконата“. Разходът по данни на BMW трябва да е по-нисък – 10,5 л/ 100 км в смесен цикъл, а СО2-емисиите – 241 г/км. Стартовата цена ще бъде около 220 000 лева. Както и досега, „отключването“ на максималната скорост от 315 км/ч ще върви като екстра в рамките на M Drivers Package. Дори и без тази опция обаче гарантирано ще изпитате удоволствие от шофирането във върхова форма – от март 2018 г., когато колата бъде пусната в продажба.

Още по темата

Card image cap
Alpina B4 Cabrio: с 410 „коня“ под открито небе

18
авг.
2016

С B4 Cabrio Alpina демонстрира какво означава „мощ“ – благодарение на 410 к.с. „баварецът“ вдига над 300 км/ч. Ето нашите впечатления от него!

Card image cap
BMW M3 F80 „30 Jahre Edition“: на високи обороти!

30
окт.
2016

BMW M3 навърши 30 години. За юбилея компанията от Мюнхен подготви лимитирана серия на модела. AUTO BILD я изпробва!

Card image cap
Новият Citroën DS3 Cabrio срещу Mini и Beetle

3
авг.
2016

Citroën DS3, Mini Cooper, VW Beetle? Имат страхотни и легендарни предшественици. Битката за короната на култов модел

Card image cap
Британският завоевател

27
авг.
2016

Като че ли днешният автомобилен свят не може без SUV-ове. Jaguar също не изостава в това отношение и пуска F-Pace - кросоувър със страхотна външност, модерна техника и превъзходен имидж

Card image cap
Продължителен тест: 100 000 км с Volvo XC60 D4

26
февр.
2017

Най-популярното Volvo не бие на очи. Но дали техниката и надеждността са на нивото на високата цена? Това стана ясно след продължителния ни тест! През лятото на 2017 година се очаква наследникът!

Card image cap

В последния брой:

Архив >