2017
Какво се случва, когато японското инженерно изкуство се срещне с британския хумор? Получава се Mean Mower (зла косачка). Машина за косене на трева със седалка на Honda, която след намесата на английския спортен отбор на Dynamics е с мощност от невероятните 109 к.с. Достатъчна мощност, за да влезеш в рекордите на Гинес със 187,6 к.с. и да осигуриш голяма популярност на Honda. Също както и през 1989 г., когато японците представиха спортиста със средно разположен двигател NSX. Първият „японец”, който трябваше да притисне в ъгъла Ferrari. Спорно е, коя от двете Honda доставя по-голямо удоволствие. Затова AUTO BILD реши да ги сравни на пистата.
Качването в NSX (предсериен модел с номер на шасито 16 от 1991 г.) е необичайно лесно за суперспортист. Спускаш се без кой знае какви сгъвания в широките кожени седалки и готово. Съвсем различно стоят нещата при екстремната косачка: в седалката тип корито Cobra седи специалист по косенето на трева. Ръкавици, комбинезон и каска – това е част от задължителното оборудване, все пак косачката няма предпазен колан, нито асистенти за сигурност. Ако дългата 2,48 метра и широка 1,26 метра машина с малкото си междуосие поднесе с висока скорост, то съществува опасност от преобръщане. NSX още навремето е оборудван с ABS и система за контрол на стабилността.
При старта ауспуховата уредба Skorpion на косачката „надвиква” с 98 децибела 3,0-литровия V6 на NSX. При това косачката може да бъде и още по-шумна. Без капака Mower „ръмжи” със 130 децибела – като истински боен самолет.
Състезанието започва. За части от секундата косачката изостава, преди да се изстреля напред като снаряд. Тежащата 140 кг Mean Mower ускорява за четири секунди до 100 км/ч. Съотношение „мощност-тегло” от 540 к.с. на тона. Разполагащият с 274 к.с. NSX няма шансове на правите въпреки леката си конструкция и масата от 1,4 тона.
Навлизаме в първия завой, а без сервоуправление Mean Mower трябва да бъде задържана в платното с пълна сила. Със здрава ръка ще можете да държите управление – то е от Morris Minor от 58-ма – прецизно. Истинско го-карт усещане. При предсерийния NSX също липсва сервоуправление, което обаче се компенсира с по-малко усилия.
Mean Mower изостава в завоя след отлично балансирания благодарение на средно разположения си двигател NSX и прибягва до нечестни прийоми – напълно разбираемо, след като името ти е Mean Mower. Просто скъсява пътя през тревата. Отразява се добре на времето за обиколка, но не и на водача. Причината е, че няма пружини и амортисьори! Окачването на колелата и гумите са от АТВ Honda. Така усещате офроуд-настилката нефилтрирана по всички части на тялото. Mean Mower се усмихва ехидно на тема комфорт, докато NSX е с изненадващо балансирана настройка за един супер-спортист. Обратно на асфалта: със своите 9000 об/мин и 96 Нм въртящ момент върху задните колела косачката изпреварва NSX по пътя към целта.
Забравяме синините по задните части, мускулната треска на ръцете и болките в гърба: струваше си да пояздим тази дяволска косачка.