Volvo S60: born in the USA


3
авг.
2019

СЕДАНИТЕ НА Volvo се карат единствено от обичащи сигурността пенсионери? Можете да забравите това клише – особено след появата на SUV модела на шведите. С новото S60, което ще се появи при търговците от този месец, шведите следват примера на BMW. Моделът трябва да е скандинавски хладната и спортна алтернатива на Серия 3, C-клас и A4. Скандинавска? И това вече не е вярно. S60 е истински „американец“ от южните щати. Това е първото Volvo, което се произвежда в новия завод в Чарлстън, Южна Каролина.

С двойното задвижване вместимостта на багажника е намалена от 442 на 390 литра. Прилична стойност

Последователна стъпка. От десетилетия Щатите са един от най-важните пазари на Volvo. Затова посетихме S60 в неговата родина и направихме едно кръгче. Още след първите метри по погледите и вдигнатите нагоре палци си личи, че дизайнът с балансираните пропорции се приема добре. Благороден, динамичен, неповторим, при това без да е агресивен и перчещ се. Шеф-дизайнерът Томас Ингенлат просто си върши работата чудесно – доказват го продажбите. Същото важи и за вътрешното пространство, което до средната колона е идентично с това на комби събрата V60. След което линията на покрива леко се скосява.

Въпреки линията на покрива а ла Сoupé мястото за главите на задната седалка е достатъчно. Удобни седалки

Това не се отразява негативно на мястото на задната седалка. Тук е тясно, ако сте трима. Багажникът побира 390 литра. Малък е, но без двойно задвижване вместимостта му нараства на 442 литра. А изработката? Дали американците успяват да пресъздадат високия стандарт на Volvo? Да, изглежда, всичко е направено както трябва. По отношение на материалите, шумоизолацията и изработката S60 не отстъпва на своя шведски събрат. Разбира се, това важи и за задвижването. Като T6 AWD 2-литровият мотор разполага с 310 к.с. Винаги комбиниран с перфектната 8-степенна автоматична трансмисия.

Кокпитът ни е познат от V60. Американската изработка е много добра

Резултатът е достатъчно мощност за впечатляващи динамични характеристики, но прекалено малко характер за истински емоции. Звукът и реакцията на правещото впечатление на малко по-синтетично задвижване за съжаление не са били вдъхновени от спортния дух на седана. Това важи и за малко твърдото окачване. Във версия R-Design каросерията на S60 е с 15 милиметра по-ниска и благодарение на доплащащите се 19-цолови джанти изглежда доста наточена, но пък вози много стегнато. Така избягването на дупките и неравностите се превръща в танц около препятствията. Иначе S60 притежава много добър комфорт за пътуване на дълги разстояния. Страхотно оформени седалки, ниско ниво на шум в купето, внимателни асистенти. Шведите винаги са държали на уюта. Автомобилът може да паркира с изглед от 360-градусова перспектива – това в комбинация с 9-инчовия вертикално разположен монитор функционира перфектно и ви кара да забравите неособено добрия обзор назад.

Един „американец“ на Бруклинския мост. Произвежданото в САЩ Volvo S60 откъм чаровната си страна

Управлението на кокпита става малко нервно и изисква време за свикване, а навигационната система можеше да зарежда картите една идея по-бързо. При лошо време системата постоянно ни предупреждаваше за торнадо – не е особено успокояващо. T6 моторизацията ще се появи през лятото, а дотогава клиентите трябва да се задоволят с T4 (190 к.с.), T5 (250 к.с.) и Plug-in T8 (390 к.с.). Дизелов агрегат няма да има, като Volvo наистина изпълнява обещанието си от 2019 г. да спре дизеловите мотори. В това отношение S60 също представлява сериозна промяна.

ИЗВОД

Новото S60 е истинско Volvo – въпреки че се произвежда в Щатите: качествено, спортно, неповторимо. Вътрешното пространство е с много добра изработка, материалите са фини. При управлението му липсва съвсем малко рафинираност. И това е типично за Volvo.

Това ни харесва, а това не

  • Страхотна визия, висококачествен интериор, страхотен уют.
  • Прекалено стегнато окачване, управление без достатъчно добра обратна връзка, объркващо управление на кокпита. И цените са високи.

Двигател 4 цилиндъра, турбо, компресор Работен обем 1969 см3 Мощност 228 кВт (310 к.с.) при 5700 об/мин Макс. въртящ момент
400 Нм при 2200 об/мин Задвижване двойно/ 8-степ. автоматик Д/Ш/В
4761/1850/1431 мм Тегло (празен) 1677 кг Багажник 390 л 0–100 км/ч
5,5 сек Макс. скорост 250 км/ч Разход 7,7 л Емисии CO2 176 г/км Цена ок. 100000 лева

Още по темата

Card image cap
Изпробвахме новия Opel Insignia

26
окт.
2016

Следващият Opel Insignia е пораснал сериозно, ще предлага повече лукс и разчита на нов двигател. Разберете най-важното за модела

Card image cap
Audi Q5 2.0 TDI: повече комфортен, отколкото спортен

24
ное.
2016

Новото Audi Q5 не изненадва с външния си вид, но ни радва с комфорта си. AUTO BILD изпробва TDI-версията със 190 конски сили!

Card image cap
По-близо до средния клас

3
окт.
2017

Като компактен модел Civic има голям успех с атрактивния си дизайн и солидната и иновативна техника - сега моделът вече се предлага и във версия седан

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: