2018
Когато става дума за VW, турбо и тунинг, то един от „обичайните заподозрени“ е фирма Rothe Motorsport. Шефът ѝ Майк Роте се зае със собствен план за промяна на Up GTI, малко след като моделът се появи на пазара.
След тестове на серийния автомобил, бяха набелязани нещата за преработка. Докато електрониката на двигателя бе обновена, окачването, колелата и спирачките бяха изцяло сменени.
Тъй като тунинг-специалистите от дълги години работят съвместно с Bilstein, с окачването с регулиращи се пружини B14 проблемът бе бързо решен. При спирачките за по-голяма издръжливост за избрани спортни накладки.
При джантите се залага на такива с 12 лъча и партньорство с OZ. Вместо серийните 195-ки Goodyear сега върху джантите са обути 205-ки гуми Dunlop. Техническите характеристики са както следва: мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 270 нютонметра.
Нашето измерване показа няколко конски сили по-малко и 2 Нм повече. Виновник за мощността е звукът. Моля? Да, този Up! GTI притежава доста спортен саунд. Rothe са монтирали спортна ауспухова уредба. Единствено крайната ауспухова тръба е серийната.
Каква е ползата от тунинга? 7,9 секунди до темпо 100 км/ч. Максималната скорост е 200 – вдигат се спокойно – но полсе не се случва нищо. Предполагаме, че се дължи на по-широките гуми на този Up, които пък се представят доста положително в завоите.
Окачването и гумите осигуряват много добра динамика, а ESP се намесва късно. Време за обиколка на пистата Заксенринг бе с 2 секунди по-бързо в сравнение със серийния автомобил.