2018
НИКЪДЕ ДРУГАДЕ няма да видите повече Range Rover, отколкото в Лондон. За да може луксозният SUV и в бъдеще да се движи в центъра на града, британците вече го предлагат и като Plug-in хибрид. С чисто електрическия си пробег до 51 километра той ще може да заобиколи евентуалните забрани за движение там, където 2,5-тонният модел е у дома си: в големия град, а не извън пътя. При това Range Rover PHEV е първият модел на марката, който може да се движи електрически в low range режим. За щастие това не означава „малък пробег“, а „понижаващи офроуд предавки“.
По този начин изисканият 4х4 може да се движи извън пътя с нулеви емисии, което на практика е едно много весело преживяване. Фактът, че индикаторът за остатъчния пробег показва шантави стойности при екстремни изкачвания или спускания поради високия разход или мощната рекуперация, е част от британския хумор, заложен в този автомобил. Защото идеята да оборудваш един огромен SUV с още едно задвижване е достатъчно абсурдна. Въпреки това тя не е нова. Защото има приятния страничен ефект, че понижава средния разход на автомобилния парк на производителя. Отдалеченият от реалността среден разход на гориво на този модел е 2,8 литра. Естествено и с един Range Rover можете да се движите икономично. При първия ни тест обаче разходът беше 7 литра въпреки високия дял на електрическо шофиране.

Брутална мощ: Range Rover може да рови в калта и да се зарежда с електроенергия. Буксата за зареждане е разположена отпред, акумулаторът е под багажника. Време за зареждане: между 2.45 и 7.30 часа
Има и бутон Safe, който запазва енергията в акумулатора с капацитет 13 кВтч толкова дълго, колкото желаете (например докато достигнете до центъра на града), както и софтуер, който изчислява най-изгодната комбинация между бензин и електроенергия до целта. Всичко това струва над 240 000 лева – на нивото на Tesla Model X. Range Rover Sport се предлага като Plug-in хибрид на цени от около 175 000 лева. И това е само началото: от 2020 година Jaguar Land Rover ще предлага електрифицирана версия на всеки свой модел.
ИЗВОД
Всеки електрифициран модел е позитивна стъпка напред. Но тя трябва и да е смислена. Странно е да оборудвате SUV с тегло 2,5 тона с второ задвижване. По-добрият вариант е понижаване на теглото (и разхода на гориво).
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно, плюс електрически двигател Работен обем 1997 см3 Системна мощност 297 кВт (404 к.с.) Макс. въртящ момент 640 Нм Задвижване двойно задвижване Д/Ш/В 5000/1983/1869 мм Тегло (празен) 2509 кг 0–100 км/ч 6,8 сек Макс. скорост 220 км/ч Разход 2,8 л A95H/100 км Цена от 240 000 лева
ТОВА НИ ХАРЕСВА, А ТОВА – НЕ
Движението извън пътя с нулеви локални емисии безспорно е нещо чудесно. Но Land Rover трябва открито да заяви на клиентите си, че средният разход на гориво от 2,8 литра е чисто тео-ретическа стойност.