Infiniti пуска двигател с променлива степен на сгъстяване

Първият сериен мотор с променлива степен на сгъстяване ще отпразнува световния си дебют на изложението в Париж


15
авг.
2016

Автомобилните инженери от десетилетия се опитват да създадат читава технология за променлива степен на сгъстяване – защото константната степен на сгъстяване не може да покрие богатия диапазон от оперативни изисквания на един двигател. Тенденцията към създаване на по-малки по обем мотори с турбо създава сериозни предизвикателства пред конструкторите. При ниско натоварване, когато от турбото в общи линии няма нужда, този тип двигатели са по-малко ефикасни от еквивалентите си без свръхпълнене заради ниската степен на сгъстяване, която турбото изисква. Ето защо когато ти трябва повече мощност, изразходваш повече гориво.

При двигателите с турбо (а и с механичен компресор) степента на сгъстяване е по-ниска, за да бъдат предотвратени детонации. Когато в цилиндъра влезе повече въздух и бъде смесен с гориво, има по-голяма опасност от детонации. Намаляването на степента на сгъстяване елиминира проблема с детонационното горене, но и прави работата на мотора по-малко ефективна. От Infiniti обещават най-доброто от „два свята“ със степен на сгъстяване, варираща от 8:1 (за нуждите на турбото) до 14:1 (за икономия на гориво).

При VC-T мотовилките не са свързани директно към коляновия вал. Infiniti добавя “люлеещо се рамо“ с лагери в двата края. От едната страна е свързано буталото, от другата страна е рамо, свързано с актуатор. Taка във всеки момент буталата се движат нагоре-надолу в зависимост от положението на коляновия вал. Рамото на актуатора обаче сменя ъгъла на рамото, свързано с долната част на коляновия вал. Така буталото продължава да се движи по същия начин в отделния такт, но удължава и намалява хода си. С действието си актуаторът или „пуска“ буталото да стига до по-висока горна мъртва точка, което осигурява по-висока степен на сгъстяване, или го задържа, за да бъде степента на сгъстяване по-ниска. Допълнителен бонус на системата е, че тя елиминира нуждата от балансиращ вал.

VC-T разполага и с електронна система за контрол на фазите на газоразпределение при всмукателните клапани, за да работи по цикъла на Аткинсън за още по-голяма ефективност. При изпускателните контролът се извършва с актуатор, работещ спрямо налягането на маслото. Сред другите иновативни решения са интегриран в цилиндровата глава изпускателен колектор, електронен контрол на уейстгейта и регулируема маслена помпа. В Париж ще бъде представен 2-литров 4-цилиндров турбоагрегат, използващ новата технология.

Още по темата

Card image cap
Новата Ibiza Cupra – без логото на Seat

21
февр.
2018

Ibiza Cupra без емблемата на Seat: в Instagram бяха публикувани снимки на спортен Seat Ibiza. „Братът“ на Polo GTI вероятно ще генерира поне 200 „коня“

Card image cap
Eто как ще изглежда следващият Swift

19
дек.
2016

За втори път в Мрежата бяха пуснати снимки на следващото поколение Suzuki Swift. То ще има 1-литров мотор, хибридна версия, както и спортен вариант

Card image cap

В последния брой:

Архив >