Класики с проблемен имидж: NSU Ro 80

Съществуват впечатляващи автомобили, които няма как да ви оставят равнодушни, но и които притежават катастрофален имидж. При тях удоволствието отстъпва място на разочарованието. Техните собственици рискуват всичко - дори и солидна загуба на стойност


26
юли
2017

Бързането е причина за провала на NSU Ro 80: седанът на бъдещето  с аеродинамична форма и ванкелов двигател стартира своето производство по-рано от предвидената дата през 1967 г.: Mazda вече са обявили спортното Сoupé с ванкелов мотор Cosmo – NSU трябва да изпревари японците

Неговите 115 к.с. се предават към предните колела посредством 3-степенна трансмисия с автоматично задействащ се съединител и хидравличен преобразувател на въртящия момент. Спирачките са дискови на четирите колела, следата е широка, задното окачване е модерно.

Като производител на двуколесни машини и малки коли NSU не притежава нужния имидж на производител във високия среден клас и затова хората не вярват, че NSU изведнъж предлага най-модерния автомобил в Германия.

Не помагат дори и хвалебствията в специализираната преса и титлата „Автомобил на годината 1967“ (89,5 процента от журито гласува за Ro 80) – радостта идва твърде рано. Ro 80 остава в историята с различните си проблеми. Легендарна е подигравката за вдигнатите пръсти при поздрав между собствениците на модела – това означавало броя на сменените двигатели

Истината е, че в началото има проблеми с уплътнения, запалителните свещи, прегряване на двигатели. Тъй като NSU дава гаранция за двигателя от 30 000 километра или 18 месеца, повечето клиенти ремонтират колите си безплатно. Развъртащият се до 6500 оборота ванкелов двигател работи без вибрации. Цялата механика е доста здрава. Днес ванкеловите двигатели са в крак с времето и спокойно минават по 200 000 километра. Тя обаче трябва бързо да загреят оптимално.

Идеалният автомобил за пътешествия: благодарение на щедрото междуосие от 2,86 метра вътрешното пространство е голямо, а благодарение на предното задвижване липсва тунел в средата. Обстановката е доста приятна

„Автомобилът на 1967“ и днес показва, как Ro 80 е изпреварил своето време. Полуавтоматичната трансмисия (без педал на съединителя) работи прецизно и превключва с лекота.

Пригоден за семействата: просторният и тапициран багажник.

NSU Ro 80 (1967-1977) изпреварва своето време. От произведени 37 402 автомобила Ro 80, днес се движат около 3000. Но въпреки качествата, и до днес имиджът на катастрофален автомобил се е запазил. Добре поддържаните екземпляри струват около 20 000 лв., а автомобилите в топ-състояние – 35 000 лв.

Още по темата

Card image cap
Продадоха на търг Firebird Shooting Brake

14
февр.
2017

Имало и Firebird във версия Shooting Brake! В САЩ беше проведено наддаване за Pontiac Trans Am Firebird "Kammback"

Card image cap
„Улично“ Porsche 911 GT1 продадено за рекордна сума

22
мар.
2017

Eдин от общо 20 произведени Porsche 911 GT1 с хомологация за обществените пътища си намери нов притежател във Флорида

Card image cap
Volvo 240/260: сигурното си е сигурно

22
окт.
2016

За шведите Volvo 240 е характерно колкото и сухарите. Няма друг автомобил, който да внушава повече усещане за сигурност oт „стоманения блок“ на колела. Единствено ръждата е заплаха за него

Card image cap

В последния брой:

Архив >