Класики с проблемен имидж: NSU Ro 80

Съществуват впечатляващи автомобили, които няма как да ви оставят равнодушни, но и които притежават катастрофален имидж. При тях удоволствието отстъпва място на разочарованието. Техните собственици рискуват всичко - дори и солидна загуба на стойност


26
юли
2017

Бързането е причина за провала на NSU Ro 80: седанът на бъдещето  с аеродинамична форма и ванкелов двигател стартира своето производство по-рано от предвидената дата през 1967 г.: Mazda вече са обявили спортното Сoupé с ванкелов мотор Cosmo – NSU трябва да изпревари японците

Неговите 115 к.с. се предават към предните колела посредством 3-степенна трансмисия с автоматично задействащ се съединител и хидравличен преобразувател на въртящия момент. Спирачките са дискови на четирите колела, следата е широка, задното окачване е модерно.

Като производител на двуколесни машини и малки коли NSU не притежава нужния имидж на производител във високия среден клас и затова хората не вярват, че NSU изведнъж предлага най-модерния автомобил в Германия.

Не помагат дори и хвалебствията в специализираната преса и титлата „Автомобил на годината 1967“ (89,5 процента от журито гласува за Ro 80) – радостта идва твърде рано. Ro 80 остава в историята с различните си проблеми. Легендарна е подигравката за вдигнатите пръсти при поздрав между собствениците на модела – това означавало броя на сменените двигатели

Истината е, че в началото има проблеми с уплътнения, запалителните свещи, прегряване на двигатели. Тъй като NSU дава гаранция за двигателя от 30 000 километра или 18 месеца, повечето клиенти ремонтират колите си безплатно. Развъртащият се до 6500 оборота ванкелов двигател работи без вибрации. Цялата механика е доста здрава. Днес ванкеловите двигатели са в крак с времето и спокойно минават по 200 000 километра. Тя обаче трябва бързо да загреят оптимално.

Идеалният автомобил за пътешествия: благодарение на щедрото междуосие от 2,86 метра вътрешното пространство е голямо, а благодарение на предното задвижване липсва тунел в средата. Обстановката е доста приятна

„Автомобилът на 1967“ и днес показва, как Ro 80 е изпреварил своето време. Полуавтоматичната трансмисия (без педал на съединителя) работи прецизно и превключва с лекота.

Пригоден за семействата: просторният и тапициран багажник.

NSU Ro 80 (1967-1977) изпреварва своето време. От произведени 37 402 автомобила Ro 80, днес се движат около 3000. Но въпреки качествата, и до днес имиджът на катастрофален автомобил се е запазил. Добре поддържаните екземпляри струват около 20 000 лв., а автомобилите в топ-състояние – 35 000 лв.

Още по темата

Card image cap
Porsche 924 GTR на аукцион

30
юни
2016

На 28 юли 2016 г. Silverstone Auctions ще проведе наддаване за това рядко Porsche 924 GTR. Колата е от първи собственик и е изминала само 109 км!

Card image cap
От 50 до 7500 „кубика“ на ретро парада в Дупница

19
авг.
2017

70 класически автомобила за първи път напълниха площад „Свобода“ в Града на фармацията. AUTO BILD България беше на мястото на събитието – и подготви за вас специална галерия!

Card image cap
AUSTIN SEVEN 850 MINI MK I

26
дек.
2016

Поп-арт-ът превръща изкуството в края на 50-те години в масов продукт. Неговото перфектно автомобилно претворяване е Mini: без определен клас и бунтарски като рокендрола

Card image cap

В последния брой:

Архив >