2016
SUZUKI ДАВА ГАЗ! Войната покрай развода с VW отмина, през следващите 5 години японците искат да представят 20 нови модела. Един от най-вълнуващите вероятно ще е изцяло обновеното Baleno. То ще се появи по улиците през пролетта на 2016 година.
Неговата задача: да предизвика вълнения в класа на Polo – поне това. С дължината си от 4 метра Baleno се е насочило право към Polo, което е дълго 3,97 метра. Благодарение на широчината си от 1,75 метра азиатският мъник няма да има проблеми по задръстените улици, височината от 1,47 метра обещава достатъчно светлина и простор в интериора. Сядаме и установяваме: наистина е така. Седалките можеше да са малко по-големи и с по-стегната тапицерия, качеството на материалите също можеше да е по-високо, но предлагането на място е перфектно за малък автомобил. В Polo не е по-просторно. Дори и четирима възрастни могат да пътуват прилично. А през отпуската багажникът на Baleno с вместимост от 355 литра може да поеме дори една чанта повече от Polo (290 литра). Но ни дразни доста високият товарен ръб въпреки двойното дъно на багажника.
За своя малък автомобил японците са разработили и нови двигатели. Базовият мотор е 1,2-литров четирицилиндров с 90 к.с./120 Нм. По желание той може да бъде комбиниран с модул „мек хибрид“ (състоящ се от интегриран стартер-генератор и литиево-йонен акумулатор), който сваля разхода на гориво до 3,9 литра. Тестваният от нас 1-литров трицилиндров мотор със 111 к.с. и 170 Нм е насочен пряко срещу Polo 1.0 TSI (110 к.с.). Пъргав, жизнен и много приятен двигател. Който тегли мощно и равномерно от 2000 до 6000 оборота и ни радва с приятния си звук. Но тази радост се потиска от окачването, което трополи по лоши настилки и е доста стегнато. Това трябва да се подобри.
Оборудването е като при по-голям автомобил. Срещу доплащане Baleno спира автоматично пред препятствия и поддържа подходящата дистанция до движещата се отпред кола – благодарение на радар. И както вече е обичайно, смартфоните може да се свържат с аудиосистемата чрез Bluetooth, а избрано съдържание на един iPhone може да бъде прехвърлено в автомобила чрез Apple CarPlay.

Модерен и подреден кокпит, графиката и управлението на навигационната система (с тъчскрийн) не са оптимални
Suzuki ще обяви цените чак през януари. Но засега можем да кажем: базовият модел с 90 к.с. ще струва под 24 000 лева, а трицилиндровият модел със 111 к.с. – около 28 000 лева.
Технически данни:
Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet
• Двигател 3 цилин-дъра, турбо, отпред напречно
• Работен обем 998 куб. см
• Мощност 82 кВт (111 к.с.) при 5500 об./мин
• Максимален въртящ момент 170 Нм при 2000 об./мин
• Предно задвижване/5-степенна скоростна кутия • Вместимост на резервоара 37 литра
• Д/Ш/В 3995/1745/1470 мм
• Междуосие 2520 мм • Багажник 355 л
• EU-Mix 4,3 л А95Н/100 км
• Емисии CO2 103 г/км
• Цена около 28 000 лева
*изчислено по данни за Германия
Извод:
Suzuki се завръща и дори предлага технически иновации с модула „мек хибрид“. Особено интересна обаче е базовата цена – тя също ще помогне за успеха на модела!